Administratör

Bring E-commerce & Logistics AB / Speditörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bring E-commerce & Logistics AB i Stockholm, Sigtuna, Örebro, Linköping, Jönköping eller i hela Sverige

Vad innebär rollen som Administratör?
Som Administratör på Bring kommer du att bli en av spindlarna i nätet mellan Bring och våra åkare. Det dagliga arbetet går först och främst ut på att säkerställa att paketflödet flyter på - det gör du ex. genom att analysera och värdera flöden och följa upp förbättringsmöjligheter, jobba tätt med distributionsteamet kring avvikelser och följa upp chaufförer och åkerier. Som du förstår är vardagen mångfacetterad och sällan kommer du ha en stillsam dag. Vi söker dig som kan hantera våra chaufförers leveranser och analysera våra processer. Du kommer att arbeta både med att följa upp våra chaufförer och förbättra våra leveranser. Ditt arbetet kommer att anpassas utefter våra olika högtider där arbetet kring jul kräver ett mer operativt arbetet där du resterande år kommer att arbeta med en blandning av uppföljning av våra leveranser och vidare analyser av dessa. Du kommer att arbeta särskilt nära våra chaufförer som tidsvis behöver stöd från dig. Du kommer att rapportera till Kvalitets- och Distributionsutvecklingschef i Västberga.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer kretsa kring att:
Säkerställa att samtliga paket eller pallar som är planerade för utkörning lämnar terminalen samt säkerställa att de returer och bommar har avvikits korrekt.
Följa upp och analysera avvikelser.
Ha löpande kontakt och samarbete med Produktionsenhet i syfte att utveckla och underlätta verksamheten.
Förmedla avvikelser till trafikledare i distributionsteamet.
Driva en nära kontakt med chaufförer och åkerier i syfte att höja kvalitét och effektivitet.
Bistå trafikledningen med stöd vid behov.
Vara drivande i distributionsutveckling för verksamheten i Västberga.

För att du ska lyckas och trivas i den här rollen tror vi att du:
Har fullständig gymnasieutbildning.
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Har excel-vana samt intresse för IT/Teknik.

Det är meriterande om du
Har erfarenhet av logistikbranschen och/eller en vana av att befinna dig i produktionsmiljöer.
Har erfarenhet av arbete med Lean.
Har en god lokalkännedom runt om Stockholms län.
Behärskar andra språk än Svenska och Engelska.
Har B-körkort.

Vem är du som person?
Det här jobbet passar dig som framför allt är lösningsfokuserad. Du tycker att mötet mellan logistik och service är fantastiskt spännande och vi ser gärna att du är en nyfiken och kommunikativ person som är mån om att göra ett bra jobb. Vidare är det viktigt att du är en analytiskt lagd person med hög integritet och god problemlösningsförmåga - i rollen kommer man att bearbeta stora mängder information och behöver kunna värdera vilka bollar man ska springa på och var du adderar mest värde i din roll. Arbetet som administratör kräver att du har en stark personlighet och en förmåga att leda och organisera våra chaufförers arbete. Vi söker dig som är redo att ta ansvar och agera beslutsamt i olika situationer. Slutligen är din starka kommunikation- och samarbetsförmåga nycklar för att bli just det där limmet vi behöver mellan våra lagdelar.
Vad kan Bring erbjuda dig?
Hos Bring erbjuds du stora möjligheter till både personlig utveckling och karriärmöjligheter inom koncernen. För den som visar framfötterna i den här typen av roll finns goda möjligher att testa på andra logistikområden av intresse. Dessutom får du arbeta tillsammans med trevliga kollegor som har hög kompetens, stort driv och engagemang i en koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan.
Omfattning och placering
Tjänsten är på heltid (100%) med 6 månaders initial provanställning innan tjänsten övergår i en tillsvidareanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på Brings svenska huvudkontor i Västberga, Stockholm. Din arbetsdag sträcker sig från kl. 09.00 till kl. 18.00.
Skicka in din ansökan redan idag!
Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället i stort, därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater till att söka tjänsten. Vi förbehåller oss rätten att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi tillämpar löpande urval och ansökningsfristen kan därför komma att stängas innan sista ansökningsdatum. OBS! Vi tar inte emot några ansökningar via e-post.
Vid frågor gällande tjänsten, vänligen kontakta ansvarig chef Robin Alesund via e-post Robin.Alesund@bring.com.
Vi ser fram emot Din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bring E-commerce & Logistics AB (org.nr 556546-4939), http://bring.se
Västberga Allé 60 BV (visa karta)
126 30  HÄGERSTEN

Arbetsplats
Bring Parcels AB

Jobbnummer
8377617

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bring E-commerce & Logistics AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bring E-commerce & Logistics AB: