Administratör

Smedjebackens kommun / Administratörsjobb / Smedjebacken
2023-09-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2024-10-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Smedjebacken, Ludvika, Fagersta, Norberg, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Smedjebackens kommun i Smedjebacken, Ludvika eller i hela Sverige

Smedjebacken är en trevlig kommun i södra Dalarna, med bra kombination av trivsamt småstadsliv, storslagen natur, aktivt föreningsliv, ett rikt kulturliv och starten för Strömsholms kanal. En tillväxtkommun med små och stora företag med goda förutsättningar då vi ligger i ett strategiskt bra läge mellan Västerås och Falun/Borlänge. Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning. Smedjebacken är närhet, vatten och utveckling, en kommun för alla.

Smedjebackens kommun!
Välkommen till Smedjebackens kommun!
Våra styrkor är prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Som medarbetare hos oss blir du en viktig samhällsbyggare, någon som gör skillnad. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är ledord. Smedjebacken erbjuder bra boende och våra många föreningar, eldsjälar och entreprenörer bidrar till livskvalitet, sammanhållning och levande traditioner i hela kommunen.

Kommunstyrelseförvaltningen Kansli
Kommunstyrelseförvaltningen utgörs av kansli, avdelningen för medborgarservice, personalavdelningen, ekonomi- och upphandlingsavdelningen, räddningstjänst och näringsliv. Förvaltningen ska utifrån politikens uppdrag skapa största möjliga nytta för kommunens verksamheter och bidra till att kommunens mål uppfylls genom att strategiskt och operativt stötta, styra, leda och kontrollera.

Kansliets uppdrag är att ge en god administrativ service till övergripande politisk verksamhet och säkerställa att kommunstyrelsen kan uppfylla sitt tillsynsansvar.

Publiceringsdatum
2023-09-06

Dina arbetsuppgifter
• Kvalificerade administrativa uppgifter, vara ett stöd till politisk ledning och kommunchef.
• Svara för ärende- och dokumenthantering.
• Ansvara för att handlingar diarieförs på rättssäkert utifrån offentlighet och sekretessbestämmelser.
• Posthantering.
• Arkivering. Ingå i styrgruppen för e-arkiv.
• Informationssäkerhet och klassning av dokument. Vara dataskyddsadministratör.
• Tillsammans med kommunsekreterare svara för nämndadministration. Utforma och sammanställa olika enkäter.
• Viss ekonomihantering som kundfakturering, kontering av fakturor och vara en av avdelningens inköpare/beställare.
• Systemansvarig och objektansvarig för olika IT-system som ärendehanteringssystem.
• I rollen ingår att utveckla det administrativa arbetet. Kontakter med IT-Center om digitaliseringsfrågor och digitaliseringsinitiativ.
• Utveckla rutiner och i viss mån även leda processer kring utveckling av kansliuppgifter och ärendehantering.
• Delta i arbetet med de allmänna valen.
• Ge stöd, råd och utbilda medarbetare i bland annat ärende- och dokumenthantering samt offentlighet och sekretess.
• Även praktiska göromål ingår i tjänsten som att ansvara för praktiska saker i samband med möten och skötsel av kaffemaskin mm.
• Vara drivande och ingå i kommunens nätverk för sekreterare. Vid behov även täcka upp för övriga sekreterare i kommunen vid politiska sammanträden.
Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma att förändras över tiden.

Kvalifikationer
• Relevant högskoleutbildning inom området eller motsvarande. Gärna flera års yrkeserfarenhet från liknande arbete.
• Goda kunskaper inom offentlighet- och sekretess, arkivering, ärende- och dokumenthantering, digitaliseringsarbete.
• Mycket god IT- och datorvana och väl behärska Office-paketet, Adobe, ärendehanteringssystem, enkätverktyg.
• Behärska svenska väl i tal och skrift.
• Körkort för personbil
• Erfarenhet från arbete i politisk styrd organisation är meriterande.
• Erfarenhet av projekt- och processledning.

Dina personliga egenskaper
• Engagerad, förtroendegivande, ordningsam och lyhörd
• Prestigelös, positiv och närvarande med stor integritet
• Har ett innovativt- och utvecklingsinriktat förhållningssätt och en drivkraft att nå resultat tillsammans med andra
• Förmåga att fånga upp, strukturera och genomföra olika samarbeten, satsningar och projekt
• En god kommunikativ förmåga
• Genuint samhällsengagemang
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Vi erbjuder
Tjänsten är placerad i säkerhetsskyddsklass.
Vi vill erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön, vilket även innebär rökfri arbetstid. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom dig en dialogutbildning när du blir tillsvidareanställd. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta samt vår aktiva personalförening, Smeden. Att åka kollektivt är bra för miljön och därför kan du som medarbetare få köpa busskort till rabatterat pris, tillsammans kan vi göra skillnad. Att förvalta det vi värnar om ser vi som självklart och vi är stolta över vårt finska förvaltningsområde där du som finsktalande mer än gärna få stärka upp med din kunskap. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare. Vi vill inspirera dig med engagemang, välkomnande, trygghet och att framtidstro.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen då urval av rekryteringskanaler redan bestämts för denna rekrytering.
Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR.
Smedjebackens kommun arbetar utifrån kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter.
Vid problem av registrering av CV var god kontakta Webcruiter support.

Varmt välkommen med din ansökan!

Har du skyddade personuppgifter kontaktar du HR-specialist Patricia Andersson (patricia.andersson@smedjebacken.se) så får du hjälp med din ansökan.

Kontaktinformation
Annika Hildensjö, Fackligt ombud Vision, 0240-660120, annika.hildensjo@smedjebacken.se

Susanne07 Hedman Jensen, Kommunchef, +46 240-660136, susanne.hedmanjensen@smedjebacken.se

Arbetsplats
Vasagatan 17

777 81 Smedjebacken

Ersättning
. Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4683713727".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Smedjebackens kommun (org.nr 212000-2205), http://www.smedjebacken.se

Kontakt
Kommunchef
Susanne07 Hedman Jensen
susanne.hedmanjensen@smedjebacken.se
+46 240-660136

Jobbnummer
8089421

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Smedjebackens kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Smedjebackens kommun: