Administratör
Olofströms kommun / Skolassistentjobb / Olofström
2023-06-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2024-04-30) ⬅️
Visa alla skolassistentjobb i Olofström,
Bromölla,
Karlshamn,
Sölvesborg,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Olofströms kommun i Olofström Olofströms kommun ska verka och ge bra service åt kommuninvånarna. För att kunna ge den service som kommuninvånarna förväntar sig är medarbetarna vår främsta resurs. Engagerade och delaktiga medarbetare som vågar prova nya saker och som strävar efter en bra kvalité gör Olofströms kommun till en attraktiv kommun som man vill bo i, verka i och besöka. Med en öppen och tydlig kommunikation skapar vi tillsammans ett bra arbetsklimat som lyfter välmående på arbetsplatsen. Hos oss på Olofströms kommun är det din talang, ambition och kompetens som är avgörande.
Välkommen till Olofström, Sveriges friluftskommun 2019 och 2021.
Nu söker Utbildningsförvaltningen en administratör! Vi söker dig som är professionell, noggrann och flexibel.
Du är även kommunikativ, har lätt för att lära, arbetar självständigt och trivs och fungerar utmärkt i teammiljö med stort fokus på resultat.
Publiceringsdatum2023-06-13Dina arbetsuppgifterExempel på arbetsuppgifter är schemaadministration, fakturahantering, vikarieanskaffning, framtagning av statistik, elevadministration, kontakt med vårdnadshavare, behjälplig vid beställningar samt att vara ett stöd för rektorer i ekonomisk uppföljning.
Administratörer inom verksamheten har specifika ansvarsområden men täcker också för varandra vid behov.
Administrativa system som hanteras dagligen är Extens, Infomentor, Heroma och Agresso.
KvalifikationerErfarenhet av administrativt arbete krävs och sökande bör ha erfarenhet av ekonomi, personaladministration och schemahantering. Gymnasieexamen krävs. God verksamhets- och regelkunskap kring skola är meriterade. I tjänsten ingår arbete i ett flertal IT-baserade system, vilket innebär att du behöver ha goda digitala kunskaper. Du utrycker dig väl i tal och skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper där vi söker dig som är kommunikativ, självgående, prestigelös och tycker om att ta egna initiativ och arbeta fram lösningar på problem. Det är viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt och är serviceminded. Du är flexibel, välorganiserad, noggrann, har en god förmåga att strukturera arbetet och kan arbeta med flera olika uppgifter parallellt. Arbetet kräver god samarbetsförmåga såväl som att kunna och trivas med att arbeta självständigt. Som person bidrar du till ett positivt arbetsklimat och har förmåga att skapa goda relationer.
Vision och värdegrund
Olofströms kommun ska vara stolt och expansiv! År 2025 är vi 14 000 invånare. Utifrån denna vision utgår kommunfullmäktiges tre övergripande mål: - Nära till allt, Barnen i centrum och Jobb till 1000.
Som medarbetare hos oss är du en viktig resurs. Oavsett var du jobbar är du en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar vår värdegrund och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet.
Övriga upplysningar
Olofströms kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning.
Så ansöker duVi tar inte emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på
www.olofstrom.se/lediga-jobb. Bifoga CV och personligt brev.
Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/66".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Olofströms kommun (org.nr 212000-0811)
Arbetsplats Utbildningsförvaltningen, Administration
Kontakt Johan Tornberg
0454-93190 Jobbnummer 7876893
Observera att sista ansökningsdag har passerat.