Administratör

Solna kommun / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna kommun i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Om Miljö- och byggnadsförvaltningen
På kontoret arbetar ca 65 personer.

Vi hanterar bland annat detaljplaner och bygglov för staden samt tillstånd och prövning inom miljö- och livsmedelsområdet.

Om Administrativa avdelningenAvdelningens uppdrag är att ge stöd till övriga enheter på kontoret. Hos oss arbetar en mix av olika kompetenser fördelat på registratorer, koordinatorer, verksamhetsutvecklare och assistenter vilka utgör maskineriet i förvaltningens stödfunktioner.

Dina arbetsuppgifter?
Som administratör hos oss kommer du att hantera registrering av olika typer av rapporter från fastighetsägare och verksamheter i kommunen. Ett stort arbete med omklassning av livsmedelsverksamheter ska göras under 2023, vilket du kommer vara en viktig del av. Du kommer också att hantera kontorets post och beställning av kontorsmaterial och dylikt. Du är kontorets fixare! Tjänsten kan komma att förändras beroende på dina förmågor och verksamhetens behov.

Vem söker vi?
Vi söker dig som vill jobba med stort inflytande på din vardag, men med ett tydligt uppdrag. Du gillar när uppgifterna varierar men kan också se tjusningen i det något monotona. Sociala kontakter är ett måste för dig och du gillar att lösa det som kommer i din väg. Du ser effektiva lösningar och driver verksamheten framåt. Högklassig service är viktig för dig, vilket också genomsyrar ditt förhållningssätt.

Vi ser att du har 3-årig gymnasial utbildning.
Utbildning inom arkiv- och dokumenthantering är meriterande liksom kurser inom registratur eller liknande.

Erfarenhet av något av våra system Ecos, Castor och Lex är meriterande.

Du har god kunskap i svenska i både tal och skrift.

Vårt erbjudande
Vi erbjuder en arbetsplats där du får stort förtroende i din roll. Du ingår i ett arbetslag med hjälpsamma kollegor men har eget ansvar för din del. Förvaltningen arbetar med spännande områden som tilltalar dig med samhällsintresse.





I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.



Miljö- och byggnadsförvaltningen tar fram detaljplaner när nya bostäder, kontor och skolor ska byggas och arbetar med bygglov, mätning och kartor. Vi arbetar med att förbättra Solnas yttre miljö och människors hälsa samt att bevara Solnas natur. Vi har ansvar för tillsyn av livsmedelshantering, inomhusmiljö och miljöfarliga verksamheter. Även naturvård och miljöövervakning ingår i förvaltningens ansvarsområde.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-11-10

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Solna kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/348".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Solna kommun (org.nr 212000-0183)

Arbetsplats
Miljö- och byggnadsförvaltningen, Administrativa avdelningen

Kontakt
Mia Öhrnell
072-5833872

Jobbnummer
7156855

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna kommun: