Administratör

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
2022-10-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2023-06-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Arbetsplatsbeskrivning

Sociala avdelningen på Södermalm har en administrativ enhet bestående av 14 medarbetare.

Vi stöttar medarbetare och chefer inom avdelningen med administration i bred bemärkelse, bland annat med fakturahantering, återsökning av statsbidrag, administration av föräldraskap, avgiftshantering och aktexpedition.

Vårt uppdrag är tydligt - vi ska med hög servicekänsla bidra med kunskap i administrativa processer och utförande av administrativa uppdrag så att våra kollegor kan fokusera på det sociala arbetet. Vi stöttar även avdelningen i införandet av nya digitala arbetssätt.

Vi ser gärna att du har ett samhällsintresse, en utpräglad administrativ ådra, servicekänsla och förmåga att snabbt sätta dig in i olika typer av system och uppdrag som sociala avdelningen får.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med möjlighet att utvecklas och lära nytt inom många olika administrativa processer. Vi sitter i ett helt nybyggt och modernt kontor i Hammarby sjöstad. Som medarbetare vid Södermalms stadsdelsförvaltning förhåller du dig till våra kärnvärden som innebär att du är engagerad, professionell och nytänkande. Du kommer bli en del av en enhet där vi vi kontinuerligt utvecklar våra arbetssätt i enlighet med verksamhetens krav och behov och du får möjlighet att bidra till att göra Södermalms stadsdelsförvaltning och Sociala avdelningen ännu lite bättre.

Publiceringsdatum
2022-10-13

Dina arbetsuppgifter
Vissa dagar arbetar du i vår öppenvårds reception. Du behöver vara beredd att jobba med en bredd av uppdrag beroende på vilka behov som finns i verksamheten och på enheten. Några centrala uppdrag kommer dock att vara:

• fakturahantering

• avstämning av beslut om ekonomiskt bistånd - utförs dagligen enligt schemaplanering på enheten

• hantering av utbetalning på ICA-kort - utförs dagligen enligt schemaplanering på enheten

Kvalifikationer
I din yrkesroll är du självgående och tar ansvar för dina uppgifter samt strukturerar och driver dina processer. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är kvalitetsmedveten och noggrann och har god förmåga att snabbt sätta dig in i administrativa processer och system. Med ett uppmärksamt och tillmötesgående bemötande är du serviceinriktad med vilja samt förmåga att hjälpa andra och leverera lösningar. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt.

Vi söker dig som har:

- avslutad gymnasieexamen och arbetslivserfarenhet i en likvärdig roll
- erfarenhet av arbete inom service- eller administration
- erfarenhet av och god kunskap att hantera administrativa system
- god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:

- kommunal erfarenhet
- erfarenhet av arbete inom Stockholms stad
- erfarenhet av och kunskap om systemet Agresso
- erfarenhet av verksamhetssystemet Paraplyet
- utbildning i social administration

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringsperioden.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/7043".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Södermalm SDF, Sociala avdelningen

Kontakt
Sara Svalander
0850813172

Jobbnummer
7070167

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: