Administratör

Piteå Kommun / Administratörsjobb / Piteå
2021-11-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2023-11-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Piteå, Luleå, Älvsbyn, Boden, Skellefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Piteå Kommun i Piteå, Luleå, Pajala eller i hela Sverige

Förvaltningen Samhällsbyggnad arbetar för ett attraktivt och hållbart samhälle för invånare, besökare och näringsliv. Vi är ca 250 medarbetare inom samhällsplanering och kompetensförsörjning och den här tjänsten är placerad vid den administrativa enheten. Arbetsplatsen ligger mitt i Piteå centrum i förvaltningens aktivitetsbaserade lokal, Stadsporten.

Den administrativa enheten tillhandahåller administrativ specialistkompetens som stöd till förvaltningens verksamheter. Enheten ansvarar för att genomföra och effektivisera nedanstående områden inom förvaltningen: Administration - Nämndadministration - Webbhantering - Arkivfrågor-Driftsansvar Stadsporten - IT-stöd, Informationshantering - Inköpssamordning - Personalredogörning -Registratur - Ekonomihandläggning - Reception. Enheten leds av administrativ chef.

Publiceringsdatum
2021-11-01

Dina arbetsuppgifter
Som administratör på Samhällsbyggnad arbetar du med internt stöd till verksamhetsområden Plan, Bygg samt Miljö och Hälsoskydd. Du arbetar i nära samarbete med handläggarna och medverkar i bland annat deras verksamhetsmöten. Du samordnar och medverkar i att utveckla rutiner, arbetsmetoder samt att digitalisera enheternas arbetsflöden i praktiken. Att arbeta med plan- bygg och miljöärenden är en myndighetsutövning och följer en lagstadgad process.

Ditt huvuduppdrag är att vara en administrativ stödfunktion till detaljplan- samt planbeskedprocesserna. Du sköter de administrativa delarna av processen vilket innebär bland annat registrering i verksamhetssystemet, hantera utskick vid samråd/granskning, ansvarar för annonsering och webbinformation, fakturering mm. Du kommer framför allt vara planavdelningens sakkunnige i det administrativa arbetet inom ärendehantering, utskick och arkivering.

Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning med inriktning mot administration. Du har tidigare flerårig erfarenhet av kvalificerande administrativa arbetsuppgifter, gärna från kommunal/offentlig verksamhet. Vi söker dig med god förmåga att prioritera då tempot stundtals är högt. Du ska ha lätt för att samarbeta och skapa goda arbetsrelationer. Som administratör är du serviceinriktad och har ett professionellt förhållningssätt. Du behöver ha kunskaper i M365 och en hög digital kompetens. Som person är du självgående, kreativ och lösningsorienterad. Du har både lätt att samarbeta och att sätta dig in i och förstå verksamheten. Rollen kräver många kontakter, vilket ställer krav på att du är kommunikativ i både tal och skrift.

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Tillträde 220201 eller enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast 211121!

Vi undanber oss kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Piteå kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Piteå kommun (org.nr 212000-2759), http://www.pitea.se

Arbetsplats
Piteå Kommun

Kontakt
Sten Andersson, Vision
sten.andersson@pitea.se
0911-69 69 70

Jobbnummer
6084809

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Piteå Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Piteå Kommun: