Administratör

Uddevalla kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen / Administratörsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uddevalla kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen i Uddevalla

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.

I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.

Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Publiceringsdatum
2021-04-08

Beskrivning
Myndighetsavdelningen består av ca 70 anställda - inspektörer, lantmätare, arkitekter, ingenjörer, handläggare, administratörer m fl.

Som medarbetare i Uddevalla kommun får du en trygg anställning med många karriärvägar och möjlighet till intressanta arbetsuppgifter. På förvaltningen arbetar vi aktivt för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Tillsammans skapar vi en frisk, utvecklande och innovativ miljö, där allas nyfikenhet, olikheter och kunskaper gemensamt används för att utveckla vår verksamhet.



Arbetsuppgifter

Som administratör på samhällsbyggnadsförvaltningen kommer du att ingå i ett team som tillsammans arbetar med digitalt och analogt arbete i ärendehanteringsprocessen från post och registrering till arkivvård. En del av det dagliga arbetet innebär att du tar emot post, mejl och samtal från företag, organisationer och allmänheten. Du kommer även ha många kontakter inom förvaltningen och kommunen. Du hanterar och registrerar inkommande ärenden och handlingar samt ger service till de som kontaktar oss.

Tillsammans med kollegorna bistår du handläggare i deras arbete och ser till att ärenden registreras och expedieras. I arbetet ingår även fakturakörningar och arkivarbete samt övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter. Du kommer ha en nyckelroll gentemot den verksamhet som bedrivs på miljöenheterna enligt miljöbalken och livsmedelslagstiftning. Du bidrar till effektiv och rättssäker handläggning och ger god service med fokus öppenhet, respekt och professionalitet.

På samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar vi löpande med att utveckla vår ärendehantering och administration, för att ha en organisation som stödjer en effektiv samhällsbyggnadsprocess. Vi vill att du ska se helheten och arbeta för att utveckla administrationen. Vi har flera stora frågor som pågår och ligger framför oss där du som administratör kommer ha en viktig roll. Vi befinner oss i ett skede där vi övergår till ett alltmer digitalt arbetssätt. Vi har flera stora frågor som pågår och ligger framför oss där du som administratör kommer ha en viktig roll. Vi befinner oss i ett skede där vi övergår till ett alltmer digitalt arbetssätt.



Kvalifikationer
Som administratör behöver du ha lätt för att prioritera och hantera flera olika arbetsuppgifter. Arbetet kräver flexibilitet och förmåga att arbeta inom korta tidsramar. Du är kvalitetsmedveten, strukturerad och har en känsla för service, vilket innebär att möta människor på ett professionellt sätt. Du har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du trivs i en roll där du arbetar både självständigt men också i samverkan med övriga gruppen. Du vill gärna medverka till utveckling och kan ta egna initiativ.

Du ska ha erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Det är meriterande om det är kopplat till miljöbalken och livsmedelslagstiftningen. En stor fördel är om du har arbetat i ett digitalt ärendehanteringssystem samt med utveckling av ett digitala arbetssätt. Vi ser gärna att du har kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och dataskyddsförordningen (GDPR). Du behöver ha god datorvana och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska vara en positiv medarbetare på förvaltningen och en god ambassadör för verksamheten i dina möten med allmänhet och verksamhetsutövare.





Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uddevalla kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/86".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Uddevalla kommun (org.nr 212000-1397)

Arbetsplats
Uddevalla kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Jobbnummer
5678413

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uddevalla kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uddevalla kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen: