Administratör - Skellefteå kommun, stöd och service - Ekonomiassistentjobb i Skellefteå
Administratör
Skellefteå kommun, stöd och service / Ekonomiassistentjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomiassistentjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö
Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, stöd och service i Skellefteå

Inom Stöd och service arbetar vi utifrån ett salutogent perspektiv med målet att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva ett bra liv i hemmet, på jobbet samt på fritiden.

Det stöd vi ger anpassas för varje individ och ska öka möjligheterna till ett självständigt och meningsfullt liv. Detta sker genom en verksamhet som är tillgänglig, i ständig utveckling och av hög kvalitet inom daglig verksamhet, gruppbostäder, serviceboenden, teamverksamhet, korttidsvistelse och personlig assistans.
Du kommer att ingå i ett härligt gäng ambitiösa, kompetenta och varma kollegor där alla hjälps åt, när så behövs, utifrån sina olika kunskaper och erfarenheter. Ett hjärtligt och öppet arbetsklimat där alla får komma till sin rätt med fel och brister, klokskap och styrkor är något vi värdesätter högt!
I teamet arbetar vi tillsammans mot gemensamma mål utifrån olika kunskaper och erfarenheter.

Stöd och service strävar för en tillitsbaserad ledning och styrning med målet att styrningen i högre utsträckning ska baseras på tillit. Medarbetarnas kunskap och erfarenhet ska bättre tillvaratas så att tjänsterna genererar större nytta och kvalitet för medborgarna.

Inom Stöd och Service jobbar vi aktivt mot visionen:
Självständig i vardagen, delaktig i samhället och valmöjligheter i livet

Verksamheten består av att verkställa beslut om personlig assistans, ledsagning, avlösning, kontaktpersonuppdrag samt korttidsvistelse.
I verksamheten arbetar idag elva enhetschefer, en administratör och en verksamhetschef. Administratörens huvuduppdrag är att hantera ansökningar om sjuklönekostnader från privata aktörer inom personlig assistans men också att vara ett avlastande stöd för cheferna i löpande administrativa uppgifter.



Publiceringsdatum
2020-09-15

Arbetsuppgifter
Handlägga ansökningar om ekonomiskt stöd för de merkostnader som uppstått vid ordinarie assistents sjukfrånvaro enligt 9 § 2 LSS.

Kontaktperson för tidrapporteringssystemet, Intraphone, till Försäkringskassan genom att sammanställa och skicka in underlag som styrker utförd assistans (avtal, fullmakt, tidsredovisningar, räkningar, 3066-blanketter).

Informera/utbilda nya medarbetare i tidrapporteringssystemet, Intraphone.
Följa upp och kontrollera antalet timmar i avräkningsperioderna för respektive ärende.
Föra protokoll vid verksamhetens arbetsplatsträffar.
Resurs för att effektivisera verksamheten genom olika administrativa uppdrag.

Att vara ordningsam, noggrann och hålla koll på olika deadlines är en viktig egenskap i jobbet som administratör eftersom det kan förkomma varierade uppgifter som förändras över tid samtidigt som andra uppgifter är datumstyrda och löpande återkommande varje månad.

Ett nära och tätt samarbete med chefer, verksamhetschef samt ekonom förutsätter att du både är inkännande och aktivt deltagande i en dialog. Frågar upp vid behov och delger andra dina tankar och synpunkter.

Du ska kunna ta eget ansvar och vara självgående i uppdraget.
Det ingår även att omvärldsbevaka SFB/LSS då det är mycket på gång och flera undantagsfall pga. att pers.ass. är en egen verksamhet som inte liknar någon annan.


Kvalifikationer
Erfarenhet av liknande arbete, administration med fokus på ekonomi. Vi ser gärna at du har en ekonomisk utbildning på gymnasienivå.
Det är ett absolut krav att du har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift och att du har goda kunskaper inom Officepaketet (O365, Word, Excel, PPT m.m)

Det är meriterande om du har kunskaper inom LSS, specifikt inom området personlig assistans
Vi ser gärna att du har erfarenhet av följande program Intraphone, Life Care, Procapita, Raindance, Time Care och Time Care Pool.

Det är också ett extra plus i kanten om du kan teckenspråk eller finska

ÖVRIGT
Dagligen får ca 1000 personer med funktionsnedsättning stöd av Skellefteå kommun, genom avdelningen Stöd och service. Avdelningen arbetar utifrån ett salutogent perspektiv med målet att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva ett bra liv i hemmet, på jobbet samt på fritiden. Det stöd vi ger anpassas för varje individ och ska öka möjligheterna till ett självständigt och meningsfullt liv. Detta sker genom en verksamhet som är tillgänglig, i ständig utveckling och av hög kvalitet inom daglig verksamhet, gruppbostäder, serviceboenden, korttidsvistelse och personlig assistans.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tillträde snarast efter överenskommelse och vikariatet löper fram till 2121-08-31.

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skellefteå kommun, stöd och service

Jobbnummer
5359518

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skellefteå kommun, stöd och service: