Administratör

Myndigheten för yrkeshögskolan / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Myndigheten för yrkeshögskolan i Västerås, Hässleholm eller i hela Sverige

Myndigheten för yrkeshögskolans huvuduppdrag är att ansvara för frågor som rör yrkeshögskolan i Sverige och verka för att utbildningarna tillgodoser arbetslivets behov av kompetens. Vi ansvarar också för eftergymnasiala konst- och kulturutbildningar samt tolkutbildningar inom folkbildningen. Vi främjar och samordnar även valideringsfrågor samt är nationell samordningspunkt för det europeiska kvalifikationsramverket (EQF).

Vi analyserar arbetsmarknadens behov av utbildningar, beslutar vilka utbildningar som ska ingå i yrkeshögskolan och beviljar statliga medel till utbildningsanordnarna. Myndigheten utövar tillsyn och hanterar klagomål på de utbildningar som ligger inom vårt ansvarsområde. Vi granskar även utbildningarnas kvalitet, framställer statistik och följer upp utbildningars resultat.

Myndigheten för yrkeshögskolan har ca 120 medarbetare fördelat på nio enheter med huvudkontor i Västerås och ett kontor Hässleholm.

Organisatorisk placering
Till enheten för analys och ansökan söker vi nu en administratör. Enheten består idag av 22 medarbetare och ansvarar för att hantera de analyser och det arbete samt beslutsfattande som behövs för tillkomst av utbildningar. Tjänsten är placerad i Västerås.

Publiceringsdatum
2020-03-04

Dina arbetsuppgifter
Administrativa uppgifter på enheten - diarieföring av inkommande ärenden och expediering av beslut, hantering av dokumentmallar och rutinbeskrivningar, registrering i myndighetens verksamhetssystem, support till utbildningsanordnare, behjälplig med tester vid utveckling av system, stöd till enhetens handläggare i administrativa frågor med mera. Arbetet kan också innebära viss handläggning inom enhetens område.

Arbetet innebär att du kommer att ha både interna och externa kontakter.

Krav på utbildning och erfarenhet

• Gymnasieutbildning inom administration, ekonomi eller motsvarande, alternativt motsvarande kompetens på lägst SeQF-nivå 4.
• Minst fem års erfarenhet av självständigt administrativt arbete varav minst tre år från offentlig verksamhet
• Kunskaper om administrativa stödsystem och god datavana främst MS Office Word och Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska såväl i tal och skrift är också ett krav

Meriterande

• Kunskaper om utbildningsfrågor
• Erfarenhet av arbete i W3D3

Kompetenser
Vi söker en noggrann, strukturerad och självständig person med gott omdöme och som har en hög känsla för kvalitet och service. Eftersom arbetsuppgifter och arbetsformer varierar behöver du kunna prioritera bland arbetsuppgifter och ta egna initiativ. Du är en person som ligger steget före och som tar tag i alla förekommande administrativa uppgifter på en enhet och du hittar alternativa lösningar avseende rutiner och arbetssätt. Du är positiv, utåtriktad, gillar att arbeta tillsammans med andra och är en bra företrädare för enheten. För att du ska trivas behöver du tycka om en variation av uppgifter och att ha många kontakter både internt och externt. Du är en person som har helhetssyn, du håller koll på de administrativa processerna och ser till att ärenden fullföljs.

För dig är det också naturligt att på ett prestigelöst sätt dela med dig av dina kunskaper och bidra till en god arbetsmiljö. Du är medveten om de krav på integritet och opartiskhet som följer med arbetet på en statlig myndighet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Myndigheten tillämpar provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Peter Gustavsson Lidman 010-209 01 06. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Åsa Grönhaug 010-209 01 34 Kontaktpersoner för fackliga frågor är för Saco-S Maria Hedlund, 010-209 01 15 och för ST Ivan Knez, 010-209 01 47. För mer information om fördelarna med att arbeta hos oss, och om organisationen, gå in på myh.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast 22 mars 2020. Du ansöker nedan via "ansök".

Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering.



Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Myndigheten För Yrkeshögskolan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Myndigheten För Yrkeshögskolan (org.nr 202100-6230), http://www.myh.se

Arbetsplats
Myndigheten för yrkeshögskolan

Jobbnummer
5131566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Myndigheten för yrkeshögskolan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Myndigheten för yrkeshögskolan: