Administratör

Göteborgs Stad , Fastighetskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , Fastighetskontoret i Göteborg

Fastighetsnämnden ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en central roll i stadens tillväxt och utveckling. Med markägarrollen som grund skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i Göteborg. Fastighetskontoret är arbetsplatsen för dig som vill vara med och påverka utvecklingen av Göteborgs framtid.

Vi är cirka 260 anställda och vårt kontor ligger i anrika lokaler nära Brunnsparken och Centralstationen. Arbetsplatsen kännetecknas av öppenhet, en god stämning och engagerade medarbetare. Vårt uppdrag är spännande och hos våra medarbetare på fastighetskontoret finns en bred erfarenhet och en stor bredd i kunskap. Hos oss får du stort ansvar med inblick i och närhet till stadens utveckling. Anta utmaningen, tillsammans bygger vi staden!


Publiceringsdatum
2019-05-13

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med boendefrågor och som vill ta en aktiv del i den utveckling som pågår i Göteborgs stad och arbeta konkret för ett jämlikt Göteborg. Är du en driven, strukturerad och positiv administratör? Ta chansen och sök!

Fastighetskontorets bostadsenhet arbetar tillsammans med bostadsföretag och socialtjänst för att skaffa fram och förvalta bostad till de hushåll som inte på egen hand kan teckna hyreskontrakt. När nu en av enhetens två administratörer flyttar från Göteborg så söker vi dig som vill göra enheten komplett.

Bostadsenhetens verksamhet växer sedan Bosättningslagen kom 2016, då vår enhet ansvarar för anvisning och förvaltning av lägenheter för anvisade hushåll som tidigare bott på Migrationsverkets boenden. Därför söker vi dig som tillsammans med oss vill anta utmaningen.

Som administratör kommer du att stödja i arbetet med uthyrning av bostäder till våra målgrupper, med huvudinriktning hushåll som anvisats till Göteborg enligt Bosättningslagen. Du kommer att bidra med koordinering och administrativ hantering av vårt bestånd av andrahandshyresavtal. Du kommer också att medverka i förvaltning av hyresavtal som en mindre del av tjänsten. Exempel på arbetsuppgifter är upprättande av hyresavtal, administrera hyresbetalningar, kontakter med hyresgäster, sammanställning av underlag för tomgångshyror och administrativt stöd till enhetens verksamhet i övrigt. Vi vet redan nu att uppdraget kommer att förändras under det kommande året, bland annat när det gäller hyresadministrationen.

På enheten är vi idag 20 medarbetare med högt engagemang och med uppgifter som delvis är i förändring, inte minst när det gäller bosättningslagen. Det kollegiala lärandet går som en röd tråd i enhetens arbetssätt.



Kvalifikationer
Du som söker har en gymnasieutbildning inom administration samt några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande med eftergymnasial påbyggnad inom administration eller motsvarande. Du har god datorvana och har lätt för att lära dig nya IT-system. Ett krav är också erfarenhet av arbete som ställer stora krav på bemötande och kommunikativa färdigheter. Erfarenhet av arbete med uthyrning av bostäder är meriterande.

Det är viktigt att du är en trygg och ödmjuk person som finner konstruktiva lösningar och agerar därefter. Vi sätter stort värde på att du är öppen och har ett positivt förhållningsätt.

Arbetet bygger i hög grad på samverkan med andra instanser och utförare, vilket kräver att du har mycket god förmåga att samarbeta. Arbetet ställer också krav på systematik, noggrannhet och strukturerade arbetsformer. Du behöver också kunna hantera snabba förändringar i rutiner och arbetssätt till följd av förändringar i omvärlden. I arbetet kommer du att möta personer med olika ursprung, så en vana av och intresse för nyanlända är en stor fördel. Utöver att behärska svenska i tal och skrift behöver du ha grundläggande kunskaper i engelska. Har du dessutom språkkunskaper i arabiska, dari, persiska eller tigrinja, är detta meriterande.



ÖVRIGT
Som medarbetare på fastighetskontoret i Göteborgs stad får du en trygg anställning med många karriärvägar och möjligheter till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
På fastighetskontoret arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Tillsammans med vår idrotts- och friskvårdsförening erbjuder vi både träning och trivselaktiviteter, exempelvis hälsovecka, kräftskiva och bowlingturnering. Som anställd erbjuds du friskvårdsbidrag, cykelförmån, massage på arbetstid och träning på idrottsanläggningar till rabatterat pris.

Till rekryteringsföretag och annonsörer

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-28
Ange följande referens när du ansöker: A877372
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Martinsson thomas.martinsson@fastighet.goteborg.se 031-368 10 29

Företag
Göteborgs Stad , Fastighetskontoret

Adress
Göteborgs Stad , Fastighetskontoret
Box 2258
40314 Göteborg

Kontorsadress
Postgatan 10

Jobbnummer
4784400

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad , Fastighetskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad , Fastighetskontoret: