Administratör

Ventisol / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ventisol i Kristinehamn

Ventisol Brandventilatorer AB med huvudkontor i Kristinehamn har funnits på marknaden i närmare 20 år och är idag en av Sveriges ledande leverantörer av rökluckor, kupoler och lanterniner. Till vårt kontor söker vi nu en ny medarbetare. Du möter en engagerad organisation, där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av kvalificerad administration samt tycker om att utveckla system och hitta former av att arbeta effektivt. Det är viktigt att du kan strukturera ditt arbete och arbeta självständigt men du behöver också ha mycket god samarbetsförmåga, trivas i servicerollen och vara duktig på att hantera alla sorters människor, med olika förväntningar och olika behov. Du är kvalitetsmedveten och delar aktivt med dig av ny kunskap och idéer, så att verksamheten kan utvecklas.
Arbetet kräver noggrannhet, flexibilitet och stresstålighet. Du ska tycka om att ta egna initiativ och ha förmåga att lyfta blicken och se vad som behöver göras.

Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och minst 2 års erfarenhet av en administratörs- eller assistentroll. Du har mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket i både tal och skrift samt goda kunskaper inom Office-paketet. Tidigare erfarenheter av lättare ekonomi arbete eller sälj är meriterande. Vi ser gärna att du har arbetat i Visma administration tidigare.

Din roll
Som administratör hos Ventisol kommer du agera som företagets allt-i-allo främst av administrativ karaktär, vilket innebär att detta är en tjänst för den som söker en varierande vardag.
Tempot är växlande och den ena dagen blir sällan den andra lik, och tjänsten utgörs av både fasta och omväxlande arbetsuppgifter beroende på behov.
Du kommer att jobba med både försäljning, ekonomi och administration med tyngdpunkt på administration.

I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. att:
• Sammanställning av statistikuppgifter
• Ge stöd och service i det dagliga arbetet
• Kalenderadministration och möteskoordinering
• Resebokningar
• Närvara och föra anteckningar vid såväl interna som externa möten
• Scanna, skriva ut och kopiera material
• Beställa material och förbrukningsvaror
• Ansvara för posthantering
• Kontaktperson mot leverantörer
• Kvittohantering
• Utskick
• Avlasta säljarna administrativt
• Uppdatering av register
• Svara i telefon och hantera mail samt sociala medier i företagets namn
• Ordna evenemang så som julbord och sommarfest
• Arbeta med lättare orderhantering
• Scanning av fakturor

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Vi tar enbart emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut.

Publiceringsdatum
2019-02-27

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-15

Företag
Ventisol

Jobbnummer
4637047

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ventisol

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ventisol: