Administratör - Socialstyrelsen - Administratörsjobb i Stockholm
Administratör
Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
2019-02-11

Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm

Socialstyrelsen har ansvaret att hålla ett register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HoSp). Registret omfattar personer som sökt och erhållit legitimation för yrken på hälso- och sjukvårdens område. I registret finns uppgifter om de yrkesgrupper som omfattas av legitimationsbestämmelser, samt uppgifter om specialistbevis för läkare och tandläkare. Uppgifterna används för upplysning om personalens behörighet.

I ditt arbete svarar du på mail- och telefonfrågor från bl.a. vårdgivare, myndigheter och allmänheten som handlar om huruvida hälso- och sjukvårdspersonal har legitimation och därmed relaterade frågor. Du kommer att ingå i en grupp som har liknande arbetsuppgifter.

Vi söker dig som har
* gymnasieutbildning
* goda allmänna datorkunskaper och vana av att arbeta i olika IT-program
* goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska.

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är serviceinriktad, snabb och samtidigt noggrann. Du måste också ha en god samarbetsförmåga, vara stresstålig och resultatinriktad.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har
* erfarenhet av att arbeta med rådgivning per telefon och att svara på mejlfrågor i stor omfattning
* erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
* eftergymnasial utbildning som Socialstyrelsen finns relevant
* grundläggande kännedom om regelverket om legitimation och behörighet inom hälso- och sjukvården.

Anställningsinformation
Anställningen är en allmän visstidsanställning med start omgående och tillsvidare dock längst till och med ett år efter anställningens start, med möjlighet till förlängning, heltid och med placering på enheten Förvaltningsjuridik på Rättsavdelningen i Stockholm.

Välkommen med din ansökan senast den 24 februari 2019. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Ange diarienummer 2.6.1-4647/2019.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta tf enhetschef Ylva Ehn. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Elisabeth Roxmalm. Fackliga företrädare är Rose-Marie Nylander för SACO, Åsa-Britt Edoff för ST samt Magnus Göransson för Vårdförbundet. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.

God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-02-11

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
106 30 Stockholm
10630 Stockholm

Kontorsadress
106 30 Stockholm

Jobbnummer
4607267


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: