Administratör

Första hjälpencentrum / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Första hjälpencentrum i Västerås

Är du en noggrann och effektiv administratör med intresse för siffror? Gillar du att arbeta nära både kollegor och kunder? Vill du vara en del av ett härligt gäng som jobbar tillsammans för att rädda liv och förbättra säkerheten i olika arbetsmiljöer? Då kanske du passar in hos oss! Vi söker dig med känsla för struktur och med en naturlig förmåga att vara spindeln i nätet på ett litet företag som växer.

OM OSS
Vi hjälper företag med utbildning och utrustning i HLR och första hjälpen. Första hjälpencentrum har drygt 20 instruktörer över hela Sverige som håller utbildningar i varierande miljöer som badhus, köpcenter och industrier. En annan stor del av vår verksamhet är försäljning av förbandsmaterial och hjärtstartare.

OM TJÄNSTEN
Som administratör på Första hjälpencentrum blir du en nyckelperson för flera viktiga funktioner i vår dagliga verksamhet. Du får varierade arbetsuppgifter med mycket frihet, eget ansvar och med stora möjligheter att vara delaktig i företagets utveckling.

Publiceringsdatum
2018-03-09

Arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du exempelvis att:
• Koordinera och boka in utbildningar, i samråd med säljare, instruktörer och kunder.
• Skapa ordrar och sköta fakturering i ekonomiprogrammet Visma
• Löpande beställa lagervaror och kontorstillbehör
• Arbeta med kundservice via framför allt telefon och e-post.
• Packa och skicka beställda varor till kund.

KVALIFIKATIONSKRAV
• 3-årig gymnasieutbildning inom ekonomi, samhällsvetenskap eller liknande teoretisk inriktning.
• Erfarenhet av administrativt arbete och orderhantering, gärna cirka 5 år.
• Mycket god datorvana och behärskar Officepaketet.
• Mycket goda kunskaper i svenska språket, såväl i tal som i skrift.
• Körkort

ÖNSKVÄRT/MERITERANDE
• Eftergymnasial utbildning inom administration/ekonomi.
• Erfarenhet av orderläggning, fakturering och bokföring.
• Erfarenhet av kundservice, samordning och försäljning.

ÖVRIG INFORMATION
• Tillträde: Enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid, provanställning 6 månader
• Placering: På vårt kontor på Fallhammargatan 1C i Västerås
• Lön: Fast månadslön
• Kontakt: Anna Wikström, kontorschef
• Sista dag att ansöka är 31 mars.

ÄR DU RÄTT PERSON?
Välkommen att söka tjänsten genom att mejla ditt CV och ett personligt brev till anna@fhcentrum.se, skriv Ansökan administratör i ämnesraden. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

ÖVRIG INFORMATION
Vi sköter rekryteringen själva och undanber oss hjälp från rekryteringsföretag.

Vi ser gärna att du är en person som sprider god stämning i en arbetsgrupp och bidrar med kreativa idéer för att utveckla arbetsrutiner och samarbeten. Du gillar att jobba på en mindre arbetsplats där vi bygger verksamheten tillsammans och du är delaktig i hela flödet. Uppdraget förutsätter att du är serviceinriktad och uppmärksam på verksamhetens behov. Att du har god framförhållning och en förmåga att kommunicera och lösa problem innan de uppstår, är andra viktiga förutsättningar för att arbetet ska flyta på bra.

För att lyckas i rollen som administratör hos oss är det viktigt att du är en självständig person som tar egna initiativ när du ser att det behövs en insats. Hos oss kan tempot vara högt i perioder, så vi söker dig som trivs och kan utvecklas i en sådan miljö. I gengäld har du stora möjligheter att påverka dina arbetstider och hur du lägger upp din vardag.

Första hjälpencentrum är ett kunskapsföretag inom akutsjukvård med kontor i Västerås. Vi håller kvalitetsutbildningar inom första hjälpen, anpassade för olika branscher och levererar utrustning som hjärtstartare och förbandsväskor.

Vill du också vara med på vår resa för att rädda fler liv? Ditt ansvar blir att leverera service i världsklass, hålla koll på att instruktören dyker upp på utbildningen och att kunden får rätt vara. Vårt erbjudande är omväxlande arbetsuppgifter med ett härligt gäng i en spännande bransch, där du har stort inflytande och möjlighet att skapa din egen vardag. Nu är vi nyfikna på dig - så välkommen in med din ansökan, om du tror att du är rätt person!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-31
Ange följande referens när du ansöker: Ansökan administratör

Företag
FÖRSTA HJÄLPENCENTRUM

Adress
FÖRSTA HJÄLPENCENTRUM
Fallhammargatan 1 C
72133 Västerås

Kontorsadress
Fallhammargatan 1 C

Jobbnummer
4012527

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Första hjälpencentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Första hjälpencentrum: