Administratör

Trafikverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.

Arbetsuppgifter

Assistenten ska stödja Trafikverkets Fordonschef, Fordonsresursers stabsansvarig och resultatenheten Fordonsresurser i varierande administrativa uppgifter. Detta inkluderar allt från eget ansvar för vissa administrativa system till att ta anteckningar på styrelsemöten. Ekonomiadministration bedrivs inom, löpande ekonomiarbete (leverantörsfakturor, tidredovisning), att ta fram underlag för fakturering och omföringar, att vara ekonomistöd i framtagande av budget och prognoser samt att ta fram och sammanställa underlag för ekonomisk uppföljning. Sammantaget ställer uppgifterna krav på förmåga att hantera tidspress och leverera enligt deadlines.

På arbetsplatsen arbetar man i ett mindre team där uppgifter som fakturering mot kund ingår vilket kräver struktur, ansvarstagande och noggrannhet.

Konkret innebär administrativa uppgifter sådant som att:

• Ansvara för planering av styrelsemöten och APT
• Skriva protokoll vid styrelsemöten och delge medlemmarna protokoll och andra handlingar efter justering
• Skriva och hantera minnesanteckningar vid andra möten
• Uppdatera resultatenhetens hemsida och arbetsrum
• Hålla postlistor, diarium och arkiv aktuella
• Ansvara för diarieföring och annat administrativt arbete
• Medverka i planering och administration av uppdrag vid resultatenheten
• Ansvara för sammanställningar i samband med budgetarbete, produktionsuppföljningar mm
• Boka resor, lokaler för möten mm.

Vi söker dig som minst har gymnasieutbildning inriktad mot ekonomi eller motsvarande. Vi ser att du har erfarenhet av ekonomiadministration. Du har goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt.

Arbetet kräver goda kunskaper i Office-programmen Excel, Word, Powerpoint och Outlook samt kunskap i affärssystemet Agresso. Kunskap i Trafikverkets ekonomimodell och fakturahanteringssystemet CDI är meriterande.

Då verksamheten både levererar tjänster internt i Trafikverket och till externa beställare behöver du vara lyhörd. I rollen krävs det även att du är serviceinriktad och har förmåga att ta egna initiativ. Du bör även ha ett tekniskt intresse för att trivas hos oss. Dock anser vi att din personlighet och din vilja att bidra till att utveckla verksamheten är det allra viktigaste.

Svenskt medborgarskap är ett villkor, eftersom anställning är placerad i säkerhetsklass. Det innebär att registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning Provanställning 6 månader

Publiceringsdatum
2018-01-11

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-25
Ange följande referens när du ansöker: 70:2018:1
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanan Åberg hanan.aberg@trafikverket.se 010-123 35 51

Företag
Trafikverket

Adress
Trafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
3898564

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: