Administratör

Karlstads kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlstads kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen i Karlstad

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

På teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar vi för kommunens gator och vägar, naturmark, parker, lekplatser och allmänna platser. Vi ser till att kommunens invånare har rent dricksvatten av god kvalitet, vi bygger och förvaltar kommunens fastigheter och ansvarar även för den interna servicen till kommunens verksamheter. Dessutom är vi med och utvecklar nya bostadsområden och stadsdelar.

På stadsbyggnadsförvaltningen ansvarar vi för detaljplaner, bygglov, stadsmiljöfrågor och trafikplanering. Vi är kommunens lantmäterimyndighet och arbetar med kartor och geografisk information. Förvaltningen ansvarar också för kommunens färdtjänst och kollektivtrafiken Karlstadsbuss.

På miljöförvaltningen arbetar vi med myndighetsutövning, vilket innebär att vi ser till att lagar och regler inom områden miljö och livsmedel följs. Vi ger information och rådgivning i olika miljö- och konsumentfrågor. Miljöförvaltningen samordnar också kommunens miljöstrategiska arbete, allt för att Karlstad ska utvecklas på ett hållbart sätt.

Vi söker nu tre administratörer varav en kommer att tillhöra informationsenheten på staben för de tekniska förvaltningarna och två kommer att tillhöra bygglovsenheten på stadsbyggnadsförvaltningen. Vi arbetar sedan knappt två år tillbaka i aktivitetsbaserat kontor i det nybyggda Samhällsbyggnadshuset i Inre hamn.



Publiceringsdatum
2017-12-21

Arbetsuppgifter
Som administratör på informationsenheten ingår du i ett team med andra administratörer som tillsammans garanterar att de tekniska förvaltningarna uppfyller kraven på hantering av information. Det innebär klassificering, skanning, registrering, uppföljning, statistik, utlämning av allmänna handlingar och arkivering. Till hjälp för detta används ärendehanterings-, diarie- och verksamhetssystemen W3D3, ByggR och Vision. I ditt uppdrag ingår även att ge service, stöd, och råd till de tekniska förvaltningarnas medarbetare.

Som administratör på bygglovsenheten ingår du i ett team med andra administratörer som tillsammans ger service, stöd, och råd till bygglovsenheten. Det innebär bland annat att ta fram statistik, föra protokoll samt handlägga och fatta beslut i enklare ärenden. Till hjälp för detta används ärendehanterings- och verksamhetssystemen ByggR och W3D3.


Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta som administratör, gärna i offentlig verksamhet, samt god kännedom om de lagar som styr vår verksamhet. Tillsammans med övriga i organisationerna utvecklar vi verksamheten och är på väg mot en ökad digitalisering. Det är därför meriterande om du har jobbat med moderna ärendehanteringssystem och har erfarenhet av digitaliserade arbetssätt.

Har du dessutom utbildning med inriktning på administration, registrering, informationsvetenskap eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig så är det meriterande.

Som administratör hos oss är det viktigt att du är strukturerad, noggrann, kvalitetsmedveten och har en god samarbetsförmåga och servicekänsla. Du ska ha god förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-14
Ange följande referens när du ansöker: TFN 2017-3983
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria West 054-540 45 57
Kristina Skogling 054-540 45 45

Företag
Karlstads kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen

Adress
Karlstads kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen
Karlstad
65184 Karlstad

Kontorsadress
Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad

Jobbnummer
3869829

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlstads kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlstads kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen: