Administratör
Skinnskattebergs Kommun / Administratörsjobb / Skinnskatteberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Skinnskatteberg,
Fagersta,
Norberg,
Surahammar,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skinnskattebergs Kommun i Skinnskatteberg,
Örebro eller i
hela Sverige Skinnskattebergs kommun är beredd att formulera lockande erbjudanden till våra blivande medarbetare - utöver regelbunden kompetensutveckling och friskvård på arbetstid.
Vi värdesätter alla människors olikheter och allas vår förmåga att göra skillnad i samhället. Medarbetare beskriver oss ofta som en tillåtande organisation, där man får ta stort eget ansvar, utveckla och utvecklas samt arbeta lösningsfokuserat. Vi är en fullstor verksamhet i ett litet format som är beroende av medarbetarnas förmåga och drivkraft att agera med ett brett perspektiv på hela det kommunala uppdraget. Vi strävar därför alltid efter att ge god service och skapa professionella relationer både externt och internt.
Skinnskattebergs kommun tillhör Finskt förvaltningsområde, varför kunskaper i det finska språket är meriterande.
Välkommen med din ansökan till Sveriges viktigaste jobb i Skinnskattebergs kommun!
Har du en stark drivkraft, tycker om att ha struktur och ordning, samt har lätt för att ta människor? Då är det här en tjänst för dig!
Som administratör inom personal- och kansliavdelningen ingår du i ett team bestående av Personal- och kanslichef, HR-utvecklare, Överförmyndarhandläggare/arkivarie, Receptionist/Registrator, Kommunsekreterare och Biträdande kommunsekreterare. Vi är en liten grupp med god stämning och ett trevligt arbetsklimat. Vi hjälper gärna varandra och andra, samt värdesätter en hög service.
Publiceringsdatum2017-05-22Dina arbetsuppgifterDitt ena uppdrag blir att stötta personalenheten med personaladministrativt arbete, vilket kräver att du har goda kunskaper inom Excel och gärna erfarenhet inom liknande områden. Du sitter även med på vissa HR-möten där du förväntas vara delaktig och drivande gällande de administrativa frågorna, så som t.ex. statistik och rapporter. Ditt andra uppdrag innebär att ge god service och vara back up för receptionisten samt arkivarien. Du kommer att ha en bred roll med många spännande arbetsuppgifter. I och med din breda roll kommer du vara en person som många ställer frågor till och du behöver därför vara nyfiken och ha lätt för att möta människor.
Vi är måna om att våra medarbetare ska känna sig trygga i sin roll, därför ser vi alltid till att kompetensutveckla och stötta i den mån det behövs.
KvalifikationerVi söker dig med erfarenhet av kvalitativt administrativt arbete där Excel har varit en naturlig del i arbetet. Du har ett engagemang och driv av att utveckla verksamheten framåt och tycker om att möta människor. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning, men det är inget krav utan vi kommer lägga stor vikt på personlig lämplighet. En förutsättning för att du ska klara uppdraget är att du har lätt för att arbeta självständigt och ta egna initiativ.
Tjänstens sysselsättningsgrad är 100%.
Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan annonsen gått ut.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-04
Ange följande referens när du ansöker: 2017:27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPersonalchef Linda Ahlsén 0222-45189
FöretagSkinnskattebergs kommun
AdressSkinnskattebergs kommun
Box 101
73922 SKINNSKATTEBERG
KontorsadressKyrkvägen 7
Jobbnummer 3513783
Observera att sista ansökningsdag har passerat.