Administratör

Hermods / Administratörsjobb / Örebro
2017-03-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2017-11-10) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hermods i Örebro, Lindesberg, Köping, Nacka, Katrineholm eller i hela Sverige

Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år 60 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, ger nya svenskar introduktion i samhället och stödjer personer som behöver rehabilitering. Hermods ingår i AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande.

Hermods Yrkeshögskola söker en administratör till vår enhet i Örebro!

Skulle du trivas i en roll med många kontaktytor och känner igen dig själv i beskrivningen "noggrann, ansvarstagande, strukturerad och serviceminded"? Vill du lära dig att jobba med myndighetsutövning och tycker att det vore roligt att jobba med utbildning och som kontaktperson mot våra studenter? Då ser vi fram emot din ansökan!

Ditt uppdrag och ansvar

I rollen som administratör är du ansvarig för den löpande kontakten med våra studenter gällande deras utbildning. Rollen är en blandning av service, koordinering, projektledning samt löpande administration. Du samarbetar med vår utbildningsledare som har huvudansvaret för genomförandet och den dagliga driften av utbildningarna.

Arbetet innefattar bland annat löpande studentkontakt, administration kopplat till bland annat rapportering till myndighet, rapportering av betyg, tentor och praktikperioder, schemafrågor, stöd kopplat till Hermods olika IT-system, säkerställa funktionella lokaler, vid behov samordna eventuella pågående utvecklingsprojekt.

Följande processer och områden ligger inom tjänstens ansvarsområde:

• Daglig kontakt med studenter och utbildare på utbildningarna inom området
• Administrativa rutiner och processer kopplat till de olika utbildningarna inom området
• Ansvar för att säkerställa att dokumentation, rapportering och kvalitetssäkring sker i enlighet med Myndigheten för Yrkeshögskolans krav
• Ansvar för att koordinera arbetet vid tillsyner och kvalitetsgranskningar
• Ansvar för kursutvärderingar, betygsrapportering och annan dokumentation
• Ansvar för administrativa processer kring Examen och CSN mm.
• Deltagande i och vara behjälplig vid omtentor
• Deltagande i och vara behjälplig vid studentärenden som intyg, betygsutdrag, examensbevis etc.
• Deltagande i övriga bolagsöverskridande projekt eller arbetsområden som kan förekomma

Publiceringsdatum
2017-03-20

Kvalifikationer
• 0-2 års arbetslivserfarenhet
• Minst gymnasiekompetens, gärna med administration/ekonomi som inriktning alt. högskole- eller yrkeshögskoleutbildning
• Goda datakunskaper
• Vana av att arbeta i olika IT-miljöer och system
• Tidigare erfarenhet som administratör
• Vana av att hålla ihop och ansvara för processer och att arbeta med samarbetsytor
• Intresse av service och att informera, ge råd och utbilda

Dina personliga egenskaper
I den här tjänsten är engagemang och vilja att lära och utvecklas inom administration viktigare än lång arbetslivserfarenhet. Du är van att arbeta självständigt, strukturerat och att du är noggrann.

Du kommer att passa i rollen som administratör om du är ansvarstagande, gillar att ge bra service och är intresserad av mötet med människor. I den här rollen behöver du även ha en god förmåga att förstå och uttrycka dig enkelt och tydligt i tal och skrift på svenska.
Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid efter överenskommelse, dock lägst 50%, 6 månaders provanställning tillämpas.

Tillträdesdag enligt överenskommelse.

Placeringsort Örebro.

Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretag/Tjänsteförbunden och fackförbunden Unionen/SI.

Hermods strävar efter mångfald där våra medarbetares och studenters olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten.

Så ansöker du
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför din ansökan redan idag, dock senast den 28 april! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök tjänsten via länken nedan. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Eventuella frågor besvaras av utbildningschef Christina Rehn via e-post christina.rehn@hermods.se, skriv "Administratör" i ämnesraden.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
2 -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hermods

Adress
Hermods
Luntmakargatan 34
11137 Stockholm

Kontorsadress
Luntmakargatan 34

Jobbnummer
3384721

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hermods

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hermods: