Administratör

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Stockholm
2017-03-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2018-01-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm, Solna, Örebro, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en administratör för tillfällig förstärkning till avdelningen för tillståndsprövning. Avdelningen ansvarar för att pröva tillstånd för enskilda verksamheter enligt socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och vissa delar inom hälso- och sjukvården.
IVO - Inspektionen för vård och omsorg

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. IVO har omkring 650 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.

Publiceringsdatum
2017-03-06

Arbetsuppgifter
• Beredning av ärenden
• Viss diarieföring
• Svara på frågor som inkommer via e-post, telefon och brev.
• Visst utredningsarbete av ansökningar
• Registrering i omsorgsregistret
• Vara behjälplig vid statistikinsamling
• Andra administrativa arbetsuppgifter som förekommer på avdelningen

Profil
Du har gymnasieexamen och en påbyggnadsutbildning inom administration samt erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning. Du har förmåga att bearbeta och hantera komplex och omfattande information samt kunna skapa helhetssyn. Du har goda datakunskaper i Office-paketet och Outlook. Som person är du serviceinriktad, noggrann, effektiv och har god förmåga att strukturera ditt arbete. Du arbetar självständigt, men tycker om att vara en del av en arbetsgrupp och har god samarbetsförmåga. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad kan IVO erbjuda dig?

Vi erbjuder en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter och vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.

Anställningen är en visstidsanställning med start omgående och längst tom den 31 december 2017. Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm.
Hur du ansöker

Märk din ansökan med dnr. 2.6.1 - 9276/2017. Sista ansökningsdag är den 20 mars 2017. Bifoga personligt brev och CV. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju.

För frågor om tjänsten kontakta tf enhetschef Birgitta Lind, 010-788 51 22. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Anna-Kristina Engman 010-788 57 65.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.

Fackliga kontaktpersoner är Margit Markgren, SACO, 010-788 55 60, Ingemar Jonnerhag, Vårdförbundet, 010-788 52 56 och Madeleine Kempe, Fackförbundet ST, 010-788 52 37.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
1 -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen för vård och omsorg

Adress
Inspektionen för vård och omsorg
SOLNAVÄGEN 4
11365 Stockholm

Kontorsadress
SOLNAVÄGEN 4

Jobbnummer
3358238

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: