Administratör

Samhällsbyggnad, Administrativa enheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Lidköping
2015-10-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2016-10-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Samhällsbyggnad, Administrativa enheten i Lidköping

Lidköping befinner sig i ett skede där vi alla måste vässa vår kreativitet för att tillsammans skapa en välkomnande och hållbar kommun. Vi arbetar för att utveckla det offentliga rummet vilket har stor betydelse för medborgarnas trivsel och för kommunens attraktivitet. Samhällsbyggnad ansvarar dessutom för allt från översiktsplanens framtidstankar till den dagliga skötseln av gator och parker. Samhällsbyggnad ansvarar också för myndighetsutövningen enligt miljö- och bygglagstiftningen.

Publiceringsdatum
2015-10-15

Beskrivning
Vi söker nu en administratör med placering på Samhällsbyggnads Administrativa enhet.

Vi arbetar med registrering och annan administrativ hantering av handlingar, nämndadministration, ekonomi, arkiv, kundtjänst och många andra uppgifter inom området.

Du kommer att vara ett administrativt stöd till bygglovenheten.

Dina arbetsuppgifter
Arbetet som administratör omfattar daglig mottagning, registrering och scanning av inkommande ansökningar och övrig post. Du ska kunna göra en viss sakgranskning i ärenden och expediera beslut. I uppdraget ingår arkivering, framtagande av statistik och rapporter samt övrig administrativ hantering.  Arbetet är omväxlande med många arbetsuppgifter där ordning och reda och känsla för kvalitet är viktigt.     

I arbetsuppgifterna ingår mycket kontakter med allmänhet, sökande, företagare, myndigheter och andra. Det kan vara via telefon, e-post, brev eller besök. I vår service ingår att aktivt ge information och svara på frågor, samarbeta med kommunens kontaktcenter, hjälpa till att ta fram handlingar från arkiv, kartor, och blanketter med mera.

Du ska delta i förvaltningens och avdelningens utvecklings- och förbättringsarbete, och vara intresserad av att utveckla arbetsrutiner, mallar och processer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen från högskola inom offentlig förvaltning, administrativ inriktning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi vill att du har några års erfarenhet från administrativt arbete och helst i en kommunal organisation. Erfarenhet från bygglovsadministration är meriterande.

God datorvana är ett krav, och att behärska MS Office-paketet tillsammans med god allmän IT-kompetens. Du ska vara intresserad av att lära dig nya datorprogram.   

Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor del av vår kommunicering sker skriftligt och därför är kraven på god svenska högt ställda. Har du vana att läsa ritningar och kartor eller kunskaper inom plan- och bygglagens områden är det meriterande.

Vi söker dig som är noggrann och samtidigt flexibel, och kan ha många "bollar i luften". Du ska ha intresse och engagemang av att arbeta med administration, service och frågor kring bygglov. Arbetsområdet kring bygglovprocessen är mångsidigt och det är viktigt att du har ett proaktivt och resultatinriktat arbetssätt samt har förmåga att snabbt skapa överblick, se helheten, och prioritera mellan dina arbetsuppgifter.  

Du ska ha god samarbetsförmåga, vara prestigelös, service- och lösningsinriktad samt ha intresse, vilja och förmåga att på ett smidigt sätt hjälpa andra. Du måste tycka om att möta människor och ha kunden i fokus. 

Du måste gilla ordning och reda, vara kvalitetsmedveten och arbeta strukturerat och effektivt. Du lyssnar, kommunicerar och samarbetar väl med dina kollegor och bemöter andra med ett professionellt förhållningssätt. Du drivs av en vilja att ständigt se möjligheter till förbättringar och bidra till utveckling av rutiner och processer.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

 Villkor
Heltid, tills vidare med tillträde enligt överenskommelse.

Information om arbetsgivaren

Våra medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och är en viktig del i att vara en hållbar och välkomnande kommun. Vi eftersträvar och värdesätter de kvaliteter som tex. en jämn könsfördelning, anställda med funktionsnedsättning och olika etnisk och kulturell bakgrund tillför våra arbetsplatser. Vi ser därför gärna en mångfald av sökande till alla våra tjänster.

Lidköpings kommun vill arbeta med att skapa den goda arbetsplatsen där alla medarbetare ges möjlighet att bygga upp, utveckla och förbättra sin hälsa genom ett aktivt friskvårdsarbete. Läs mer om vilka förmåner du har när du jobbar i Lidköpings kommun.

https://lidkoping.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-lidkopings-kommun/darfor-ska-du-jobba-hos-oss/

Lidköping â- en välkomnande och hållbar kommun.
Lidköpings kommun har cirka 39 000 invånare och ett vackert läge vid Vänerns södra strand. Närheten till vattnet, Kållandsö med Läckö slott och berget Kinnekulle innebär tillgång till natur- och fritidsupplevelser utöver det vanliga. Lidköpings kommun satsar på framtiden. Här finns utrymme och vilja till förändring. En god livsmiljö, närhet och samverkan ger oss möjligheterna.

Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg MyNetwork. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-01
Ange följande referens när du ansöker: SBN2015/462
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annette Svensson 0510-770301

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0510-77 00 00

Företag
Samhällsbyggnad, Administrativa enheten

Adress
Samhällsbyggnad, Administrativa enheten
Skaragatan 8
53188 Lidköping

Kontorsadress
Skaragatan 8

Jobbnummer
2481636

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Samhällsbyggnad, Administrativa enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Samhällsbyggnad, Administrativa enheten: