Administratör
Statens haverikommission / Administratörsjobb / Stockholm
2011-09-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2017-01-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens haverikommission i Stockholm Statens haverikommission (SHK) är en statlig myndighet som har till uppgift att undersöka olyckor och tillbud till olyckor i syfte att förbättra säkerheten. De huvudsakliga utredningsområdena är civil luftfart, civil sjöfart, spårbunden trafik och militär verksamhet. Arbetet bedrivs till allra största delen på SHK:s kontor i Stockholm. I undantagsfall kan det bli aktuellt med resor till haveriplatser.
Som administratör vid SHK är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att administrativt stötta våra utredare inom respektive utredningsområde. Du medverkar administrativt i utredningsarbetet från beslut om utredning till dess att rapporten är färdig. Det innebär bland annat att diarieföra handlingar kopplade till utredningsverksamheten, planera och delta i möten, skriva protokoll, ha kontakter externt med t.ex. tillsynsmyndigheter samt att ansvara för utskick av våra rapporter. Vidare kommer du att arbeta med diverse enklare statistikuppföljning i Excel.
En viktig del i arbetet är att du tillsammans med andra medarbetare ständigt förbättrar rutiner och processer. Inom din funktion innebär det bland annat att ansvara för publicering av information på vår webbplats och för utveckling av mallar, blanketter m.m. Du får även vara beredd på att vid behov sköta andra administrativa uppgifter som förekommer på en liten myndighet.
Publiceringsdatum2011-09-26KvalifikationerDu har stor erfarenhet av allehanda administrativa arbetsuppgifter, gärna från offentlig verksamhet. Du har stor erfarenhet av Officepaketet och då framför allt mycket goda kunskaper i Word. Vi använder oss av Outlook så du bör ha god kunskap om dess olika funktioner, t.ex. boka möten, skapa regler m.m. Vi ser gärna att du också har grundläggande kunskaper i Adobe Acrobat och viss kännedom om webbpublicering. Har du sedan tidigare arbetat med diarieföring är det mycket meriterande.
Som person tycker du om och har lätt för att arbeta tillsammans med andra och har förmåga att ge god service. Du är nyfiken, har lätt för att lära och har viljan att utvecklas inom ditt arbete. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i engelska. Då arbetet kräver hög servicenivå och engagemang lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer om anställningen
Anställningen är tills vidare. Då befattningen är säkerhetsklassad måste du vara svensk medborgare. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, genomförs före anställning.
SHK värdesätter de kvalifikationer som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi välkomnar särskilt manliga sökande och sökande med annan etnisk bakgrund än den svenska.
Vill du veta mera om anställningen är du välkommen att kontakta administrativa chefen Maria Hemmar, tele: 08-508 862 07.
Din ansökan med personligt brev och meritförteckning märkt med referens A-141/11 vill vi ha senast den 9 oktober 2011 via e-post
rekrytering@havkom.se eller per post till Statens haverikommission, Box 125 38, 102 29 Stockholm.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-09
Ange följande referens när du ansöker: Dnr: A-141/2011
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@havkom.seKontaktMaria Hemmar, Administrativ chef, 08-508 862 07 (Direkt)
FöretagStatens haverikommission
AdressStatens haverikommission
Box 12538
10229 STOCKHOLM
KontorsadressTeknologgatan 8 C
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08 50886200
E-postadress:
info@havkom.se Jobbnummer 1038614
Observera att sista ansökningsdag har passerat.