Administratör - Reception, arkiv och ekonomi 100% - Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné - Receptionistjobb i Göteborg
Administratör - Reception, arkiv och ekonomi 100%
Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné i Göteborg

Majorna-Linné är Göteborgs största stadsdel med cirka 63 000 invånare och utgör en attraktiv del av staden att leva och vistas i med såväl havet som stora grönområden och ett rikt kulturutbud.

Stadsdelsförvaltningen med cirka 3400 anställda arbetar inom verksamheter som förskola, grundskola, individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt hälso- och sjukvård. Det vi gör har stor betydelse för många.



Publiceringsdatum
2018-02-20

Arbetsuppgifter
SDF Majorna-Linné söker en engagerad, samhällsintresserad, serviceinriktad och självgående administratör som ska agera stadsdelens ansikte utåt som receptionist i vårt Stadsdelshus, vara arkivredogörare för Sektor Individ- och familjeomsorg och Funktionshinder samt jobba med övrig administration.

Som receptionist hos SDF Majorna-Linné arbetar du med att bemanna receptionen samt ge internt administrativt stöd. Du delar receptionstjänsten med en kollega 50/50 enl. ett uppgjort schema.
Tillsammans arbetar ni med att utveckla rutiner, uppgifter och processer inom ramen för receptionens arbete. I dina dagliga arbetsuppgifter ingår bl.a. att ta emot besökare (ex. medborgare, interna kollegor eller leverantörer), ta emot och lämna ut dokument, uppdatering personaluppgifter i telefonisystem, överse lokalbokningar samt leverera ett brett och varierande stöd till de ca 250 medarbetare som arbetar i huset.

Som arkivredogörare för Sektor IFO/FH är du ansvarig för dagliga arbetet och rutiner kring arkivet och arkivering samt den årliga gallringen till Regionarkivet. Arkivet är ca 25% av din arbetstid.

I arbetet ingår även övrig administrativ samordning, ca 25%, inom området ekonomi/inköp.

För rätt person finns goda möjligheter att själv bidra till utvecklingen av arbetet och arbetsuppgifterna.

Din arbetstid de dagar du jobbar i receptionen är måndag till torsdag kl. 7:45-16:15 och fredagar 7:45-15:15 samt minst en kväll i månaden med tjänstgöring till ca 18:15-19 tiden.

Arbetsuppgifter och tider kan förändras över tid utifrån de behov verksamheterna har av administrativ service.



Kvalifikationer
Rollen som administratör kräver att du är driven och utvecklingsinriktad. Du har en utpräglad känsla för service, hög social kompetens och förmåga att se detaljer såväl som helheter. Du är initiativrik, flexibel och kan ta dig an olika typer av arbetsuppgifter. Du är bra på att planera, strukturera och genomföra arbetsuppgifter inom utsatt tid. Du har en positiv framtoning och det märks att du tycker om att ge stöd och service åt besökare och medarbetare. Du har mycket god samarbetsförmåga och tar egna initiativ för att nå resultat.

* Du har minst eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot Administration/offentlig förvaltning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
* Flerårig erfarenhet av arbete i liknande roll.
* Erfarenhet av att ha utvecklat rutiner och arbetssätt i en serviceinriktad verksamhet.
* Erfarenhet av arkivarbete, gärna som arkivredogörare för en verksamhet.
* Mycket god generell datorvana inklusive goda kunskaper i Office-paketet, Lotus, Winst och Agresso.
* Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Det är meriterande om du har:
* Kompletterande utbildningar/kurser som är lämpliga för arbetet
* Arbetslivserfarenhet från flera olika sektorer inom offentlig verksamhet

Ett gott bemötande och din känsla för service är personliga egenskaper vi värderar högt.

Vi ser gärna manliga sökande till tjänsten då vi eftersträvar en jämn könsfördelning i personalgruppen.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
* Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
* Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2018-04-01 Det är viktigt att du kan tillträda tjänsten senast den 1 april, gärna tidigare om möjligt., upphör: 2018-09-30 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-06
Ange följande referens när du ansöker: A757820
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva-Lotta Romlin 031-365 80 39

Företag
Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné

Adress
Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné
Box 12013
40241 Göteborg

Kontorsadress
Första Långgatan 28 A

Jobbnummer
3977523

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné: