Administratör - Franchisedrift

Sortiment & Inköp / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sortiment & Inköp i Stockholm

Apoteket är en av Sveriges främsta fackhandelskedjor och starkaste konsumentvarumärken. Vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter och vi utvecklar ständigt nya produkter. Vår rådgivning och attraktiva lösningar inspirerar till ett liv i hälsa - vi gör det enklare att må bra! Vi erbjuder också e-handel på apoteket.se.
Företaget har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg - landsting, kommuner och företag. Hälsa, farmaci, ledarskap och företagande är viktiga hörnstenar i företagets utveckling och Apoteket söker kontinuerligt talanger som vill utvecklas inom dessa områden.
Apoteket AB har cirka 35 procent av marknaden och kommer i framtiden att drivas dels i egen regi och dels som franchise.
Vi söker nu en strukturerad administratör som tar ansvar för att vara sammanhållande för administration i samband med utrullning av franchisekonceptet.
Administratören ska bidra till att skapa ett franchisekoncept som ger Apotekets franchisetagare och Apoteket AB de bästa förutsättningarna att vara långsiktigt framgångsrika på en avreglerad, konkurrensutsatt marknad.
• *** Arbetsuppgifter ****
•     ansvara för projektsamordning och administration kopplad till utrullningen av franchisekonceptet
•     samordning av information och kommunikation inom franchiseverksamheten samt ansvara för enhetens information på intranätet och hemsida
•     bistå kvalitetsansvarig med uppdatering av Franchisehandboken
•     support till driftchefer för franchiseverksamheten med presentation och kommunikationsstöd
•     koordinera och administrera enhetens möten med agenda, mötesdokumentation och presentationsmaterial
•     koordinera och samordna utbildningar och säljmöten för franchisetagare
•     sköta administration av franchiseavtal
• *** Utbildning/erfarenhet ****
•     Du har lägst gymnasieutbildning och erfarenhet av kvalificerade administrativa uppgifter
arbetslivserfarenhet med liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du kommer från ett företag som är inriktat på konsumentprodukter.
Du har en  mycket god kunskap att uttrycka dig såväl i tal som i skrift både på svenska och engelska.
Det är meriterande om du har;
•     erfarenhet av franchising/kedjedriven detaljhandel
•     erfarenhet att arbeta med intranät, att skriva för webb
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna såsom
•   Intresse för företagande
• God samarbetsförmåga
• Serviceinriktad och kundorienterad
• Noggrann
• Positiv grundinställning.
Frågor kan Ing-Marie Hjalmars , chef för Franchise-enheten: tfn 010/447 50 22
Fackliga företrädare är för SACO Inger Eriksson, tfn 010-447 53 39, Gunilla Larsson för Farmaciförbundet tfn 08-66 11 615 och Christina Emell-Nyman 0för Unionen, tfn 010-447 51 31.
Varmt välkommen med din ansökan senast 23 juli 2010

Publiceringsdatum
2010-07-06

Arbetstider och omfattning
tillsvidare

Ersättning
efter överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-07-29
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Ing-Marie Hjalmars, +46 0104475022, +46 070-2583579

Företag
Sortiment & Inköp

Adress
Sortiment & Inköp
Södermalms allén 36
11881 Stockholm

Jobbnummer
691656

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sortiment & Inköp

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sortiment & Inköp: