Administratör - Chefsstöd/Personec
Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné i Göteborg Majorna-Linné är Göteborgs folkrikaste stadsdel med cirka 63 000 invånare. Med närheten till både hamn och grönområden, den gamla bebyggelsen och det rika kulturutbudet, är det en attraktiv del av staden att leva och vistas i.
Stadsdelsförvaltningen i Majorna-Linné har cirka 2 300 anställda. Här arbetar vi inom verksamheter som individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, hälso-sjukvård och social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Med engagemang och nytänkande gör vi stor skillnad för många.
Publiceringsdatum2018-07-13ArbetsuppgifterPlanerings- och administrativa enheten inom sektorn Individ och familjeomsorg samt funktionshinder i SDF Majorna-Linné söker nu en engagerad och självgående administratör!
Som administratör kommer du tillsammans med 11 kollegor inom planerings- och administrativa enheten ha en viktig roll i organisationen. Vi arbetar tätt i team för att stötta och samarbeta med varandra för att ge bästa tänkbara service. Rollen som administratör är varierande och innebär dagligt kvalificerat chefsstöd inom sektorn. Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis vara stöttning av chefer i löneprocessen vid ny-, avslutad och pågående anställning. Du kommer ansvara för fakturahantering där du granskar och attesterar inkomna fakturor. Du kommer även stötta medarbetare i frågor som rör lön, schemaläggning och arbetstider i vårt lönesystem Personec.
Inom planerings- och administrativa enheten har vi en bredd av olika kompetenser och erfarenheter som vi gärna delar med varandra. Vi är övertygade om att en god och hälsosam arbetsmiljö ger en bra verksamhet och god service.
Vi har kontor på Första Långgatan 28 där samtliga av verksamhetens chefer finns, vilket möjliggör enkelt samarbete. Vi har generellt arbetstid mellan kl. 08:00-16:30 med möjlighet till flextid mellan kl. 06.00-21.00. Arbetsuppgifterna kan förändras över tid utifrån de behov verksamheterna har av administrativ service.
KvalifikationerDu har eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot administration/offentlig förvaltning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vi söker dig som är ansvarsfull och självständigt driver ditt arbete framåt. Du strukturerar och organiserar ditt eget arbete med hög flexibilitet och samarbetar med både kollegor, chefer, medarbetare och brukare på ett lättsamt och lugnt sätt, även i stressade situationer. Du söker ständigt effektiva lösningar och tar egna initiativ till att förbättra och förenkla rutiner och arbetssätt. Du har goda kunskaper i våra interna IT-system som Agresso, Personec, Treserva, Winst, Lotus notes och Officepaketet. Du har goda kunskaper i Excel och kan uttrycka dig lättförståeligt i tal och skrift.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Urval och intervjuer kommer påbörjas v. 31.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-30
Ange följande referens när du ansöker: A800968
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Utsten 031-365 83 14
FöretagGöteborgs stad., SDF Majorna-Linné
AdressGöteborgs stad., SDF Majorna-Linné
Box 12013
40241 Göteborg
KontorsadressFörsta Långgatan 28 A
Jobbnummer 4246257
Observera att sista ansökningsdag har passerat.