Administrativt stöd

Svenska Kraftnät / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg, Stockholm, Täby, Norrtälje, Västerås eller i hela Sverige

Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som Administrativt stöd erbjuds du ett av Sveriges viktigaste fastighetsjobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning.
Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige.

Välkommen till Gemensamma funktioner - en integrerad del av Svenska kraftnät som ska lösa de gemensamma utmaningarna.

Gemensamma funktioner stöttar hela affärsverket och jobbar dagligen för att förverkliga Svenska kraftnäts gemensamma mål. Divisionen består av kommunikation, HR, rättsavdelning, inköp, säkerhet och beredskap samt fastighet och hållbarhet.

Vi behöver kreativa, innovativa förmågor med olika kompetenser

• är Du en av dem?

Läs mer om vår arbetsplats här: Vår arbetsplats | Svenska kraftnät (svk.se)

Publiceringsdatum
2024-02-01

Om tjänsten
I rollen som administrativt stöd till avdelningschefen så kommer du att tillhöra fastighetsavdelningen.
Avdelningen ansvarar för Svenska Kraftnäts lokaler och består av enheterna fastighetsförvaltning och support, fysisk säkerhet samt fastighetsprojekt.

Affärsverket växer och för att skapa rätt förutsättningar i organisationens lokaler drivs ett program för att implementera Svenska kraftnäts lokalförsörjningsstrategi. Strategin medför lokalprojekt runt om i landet där Svenska kraftnät är hyresgäst och/eller förvaltar fastigheter.

Tjänsten är placerad på Svenska kraftnäts huvudkontor i Sundbyberg och stödjer avdelningschefen och ledningsgruppen med administrativa uppgifter.
Rapportering sker till avdelningschef fastighet.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att stödja och utföra administrativa uppgifter som avdelningschefen och ledningsgruppen behöver utföra. I takt med att Svenska kraftnät växer så växer också behovet av ordning och reda samt att arbeta strukturerat med dokumentation. Du kommer att dela på dessa arbetsuppgifter tillsammans med avdelningens koordinator som arbetar deltid.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:

• Avlasta avdelningschef och ledningsgrupp med administrativa uppgifter så som exempelvis att boka möten, administrera kalendrar, registrera dokumentation i W3D3 eller kvalitetsgranska olika uppgifter i Excell listor.
• Utföra administrativa uppgifter som att gå igenom och publicera information på avdelningens intranätssidor, se över den gemensamma mappstrukturen och dokumentmallar.
• Ta fram introduktionsscheman samt beställa onboarding för nya medarbetare på avdelningen.
• Delta i ledningsgruppsmöten och föra anteckningar, hjälpa till att upprätta agenda.
• Hjälpa till i koordineringen av tertial- och årsrapportering.
• Arbeta med att stänga redan hanterade arbetsmiljöärenden i Enia i samarbete med sakkunnig.
• Vara behjälplig med att utföra vissa beställningar efter begäran samt resebokningar.
• Är ett stöd till cheferna i ekonomiuppföljning, exempelvis i hantering av fakturor, budget och prognos.
• Övrigt som cheferna kan behöva stöd med.

En av utmaningarna är den höga tillväxttakt som Svenska kraftnät har och det faktum att avdelningen är under uppbyggnad. Det kan därför stundtals uppfattas som att det är lite rörigt och att rutiner saknas och att chefer ofta har en hög arbetsbelastning och ett stort behov av stöd.

Fastighetsavdelningen innefattar tre enheter som leds av varsin enhetschef.
Inom avdelningen är jämställdhet något som är viktigt och som ledningsgruppen arbetar för att kontinuerligt främja ur olika perspektiv.

Dina personliga egenskaper

Vi söker en person med stor personlig mognad som har förmågan att bygga tillit, förtroende, skapa goda relationer och nätverk över hela vår organisation.
För att lyckas i rollen som Administrativt stöd krävs en person som kan planera, organisera och prioritera sitt arbete på ett effektivt sätt, som sätter upp mål och håller tidsramar.
Du måste även ha en förmåga till helhetssyn där du tar ansvar och själv strukturerar upp ditt arbete det framåt.
God samarbetsförmåga blir nyckeln till framgång.
Sist men inte minst måste du vara pragmatisk, lyhörd och smidig i ditt sätt att arbeta och ha förmågan att lyssna in, kommunicera och lösa uppgifter på ett konstruktivt sätt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Din bakgrund

Skallkrav.

Du ska minst ha gymansiekompeten

Vidare har du:

• Minst tre års tidigare erfarenhet av arbete som administrativt stöd till
chefer
• Minst ett års erfarenhet av arbete som konsult eller anställd inom statlig myndighet eller affärsverk
• Goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Meriterande är:

• Arbete med/inom säkerhetskänslig verksamhet.

Bra att veta:

• Placeringsort; Sundbyberg.
• Resor kan förekomma men maximalt några dagar per år
• Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid.
• Publiceringsdag: 1 februari 2024
• Sista dag att ansöka är 22 februari 2024
• Tjänsten är en tidsbegränsad visstidsanställning på ett år.

För mer information kontakta gärna följande personer:

Rekryterande chef Christoffer Denkert, tel. nr. 010-350 90 80
Ansvarig rekryterare Lennart Jansson, tel. nr. 010-350 91 49.
Fackliga representanter är:
Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77

Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68.

Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.

Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.

För mer information om säkerhetsprövning
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:

Lär känna oss på Svenska kraftnät

Ersättning
Normala villkor

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svenska Kraftnät (org.nr 202100-4284), http://www.svk.se

Jobbnummer
8435372

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Kraftnät

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Kraftnät: