Administrativt lagd ekonomiassistent, deltid

Lundgren Truckservice AB / Ekonomiassistentjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lundgren Truckservice AB i Salem

Vi på Lundgren Truckservice söker nu en administrativt lagd person för rollen som vår nya ekonomiassistent. Firman säljer, hyr ut, servar och reparerar truckar och maskiner av olika slag och har funnits i snart 50 år. Vi söker nu dig som vill hjälpa oss att ta hand om viktiga delar i verksamheten, nämligen vår fakturering och leverantörsfakturahantering.

Arbetet utförs på vårt kontor i Rönninge utanför Stockholm. Arbetstiden kommer vara ca halvtid, och vi vill att du är på plats varje dag på förmiddagen.

Publiceringsdatum
2016-04-26

Arbetsuppgifter
• Fakturering
Faktureringen sker till stor del mot färdiga underlag, som knappas in i vårt datasystem. Till faktureringen hör även att föra register på vilka artiklar som köpts hem till vilka kunder och jobb. Detta görs genom att dokumentera alla följesedlar från artiklar som tagits hem. Du behöver vara uppmärksam och noggrann med att allting som ska vara med på fakturorna faktiskt kommer med.

• Hantering av leverantörsfakturor
Du kommer även att hantera och registrera de leverantörsfakturor som kommer in. I första läget kontrollerar du mot följesedlarna att fakturan överensstämmer med vad som levererats. Sedan läser du in fakturorna i vårt datasystem.

• Svara i telefon
Ibland får vi många telefonsamtal på samma gång till kontoret, och då kan det behövas att svarar i telefon. I första hand ska andra kollegor svara men om de är upptagna behöver vi din hjälp med detta.

• Hantering av post
Du är ansvarig för att ta in och dokumentera all post.

• Arkivering/dokumentation
Arkivering och övrig dokumentation är dina uppgifter.

PERSONLIGA EGENSKAPER

Vi ser gärna att du är:
• Noggrann och administrativt lagd.
• Du tycker om att arbeta med den här typen av administrativa uppgifter.
• Van vid att arbeta med dator, då arbetet kräver effektivitet vid tangentbordet.
• Lätt att lära och lägga siffror och artiklar på minnet. För att bli självgående behöver du skaffa dig kontroll över vilka artiklar som köps in och säljs/används, och på egen hand säkerställa att allting faktureras resp. betalas på rätt sätt.

ERFARENHET
• Du får gärna ha erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare men arbetsuppgifterna i sig är inte svåra att lära sig. Dock bör du ha så pass mycket erfarenhet att du vet att du passar bra i och tycker om ett administrativt arbete som detta.

ANSÖKAN OCH FRÅGOR

Ansökan sker via mail på länken nedan. Frågor besvaras av Dan Lorin som nås vi växeln på numret nedan.

Skicka gärna din ansökan snarast - platsen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

OBS!! Vi söker efter en långsiktig lösning - någon som kan ha tjänst MINST ett år.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Deltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Timlön för faktiskt arbetad tid. Tjänsten är på ca 50%.

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@lundgrentruckservice.se

Företag
Lundgren Truckservice AB

Adress
Lundgren Truckservice AB
Förrådsvägen 18
14440 Rönninge

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-888897
E-postadress: jobb@lundgrentruckservice.se

Jobbnummer
2806925

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lundgren Truckservice AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lundgren Truckservice AB: