Administrativa handläggare
Lerums kommun, Seaton och Björkebacken / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun, Seaton och Björkebacken i Lerum Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.
Myndighetsavdelningen ansvarar för myndighetsutövningen inom sektor Stöd och omsorg. Inom verksamheten finns sju enheter: barn och unga inklusive familjerätt, mottagningsgrupp, försörjningsstöd och arbetsrehabilitering, funktionshinder och beroende, bistånd äldre, stöd och resurs, boende för ensamkommande barn samt administrativ stödfunktion. Det är till den administrativa stödfunktionen vi nu söker två nya medarbetare.
Publiceringsdatum2015-12-20ArbetsuppgifterSektor stöd och omsorg genomför för närvarande ett utvecklingsarbete med syfte att förtydliga de olika verksamheternas uppdrag, ansvar och roller. Den administrativa stödfunktionen inom myndighet är, rent organisatoriskt, därför en ny enhet. Uppdraget är att ge administrativt stöd till de andra enheterna. Inom enheten ansvarar vi bl.a. för kundmottagning, avgiftshandläggning, förmedlingsärenden, ta fram underlag vid uppföljningar och rapporter, chefsstöd, granskning och kontering samt administration kring ensamkommande flyktingbarn. Vi arbetar med tydliga ansvars- och uppdragsbeskrivningar för varje medarbetare.
Nu söker vi två nya medarbetare. Den ena tjänsten kommer främst vara inriktad att arbeta med förmedlingsärenden och fakturering. Förmedling är ett bistånd som kan ges enligt Socialtjänstlagen för personer som behöver stöd i att hantera sin privatekonomi.
Den andra tjänsten är främst med inriktning chefsstöd. Det kan bl.a. handla om att skriva protokoll, personaladministration och andra specifika administrativa uppdrag.
KvalifikationerVi söker dig som har läst kurser eller program på högskola/universitet inom området administration allternativt har mångårig erfarenhet inom området.
God datavana.
God förmåga att utrycka sig i tal och skrift.
Som person skall du vara serviceinriktad, noggrann och flexibel.
Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter krävs. Erfarenhet från Socialtjänstens arbetsområde är meriterande.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. årsarbetstid Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-02-01 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-18
Ange följande referens när du ansöker: A528542
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMårten Nygren, Enhetschef/Boende 0302-52 20 66
marten.nygren@lerum.seFöretagLerums kommun, Seaton och Björkebacken
AdressLerums kommun, Seaton och Björkebacken
Box 225
44380 Lerum
KontorsadressBrobacken 1 Lerum
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2585688
Observera att sista ansökningsdag har passerat.