Administrativa handläggare

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Östersund
2013-02-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativa handläggare" (publicerad 2015-02-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall, Ljusdal eller i hela Sverige

Referens: 009958-2013

Försäkringskassans vision är ett samhälle där alla känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.

Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.

Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs

Försäkringskassan söker

Ett antal administrativa handläggare

Till Verksamhetsstöd och Servicedesk i Östersund

Verksamhetsstöd är Försäkringskassans serviceorganisation som ansvarar för utveckling och leverans av stödtjänster. Den består av sju verksamhetsområden. Verksamhetsstöd Servicedesk erbjuder chefer och medarbetare inom Försäkringskassan möjlighet att snabbt kunna få hjälp via Försäkringskassans stödtjänster.

Arbetsuppgifter och ansvar

Som Administrativ handläggare arbetar du i Servicedesk med att besvara frågor, dokumentera samt informera om våra stödtjänster via telefon och e-post. Frågor inom olika stödområden så som ekonomi, kontorsservice, HR, arkiv och inköp ska hanteras, där du ska se till att frågorna får svar och återkoppling. Du ska vilja jobba med ständiga förbättringar. I samråd med närmaste chef ansvarar du för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2013-02-22

Kvalifikationer
Vi söker dig som: 

• har slutbetyg från gymnasium med godkänt i kärnämnen eller slutdokumentation från vuxengymnasium, likaså med godkänt i kärnämnen.

• har datorvana

• har god ämneskunskap, samarbetsförmåga och ett systematiskt tillvägagångssätt.

• är produktions- och serviceinriktad samt har god kunskap om stödtjänsterna.

• är en god kommunikatör med förmåga att anpassa informationen du vill förmedla efter mottagaren och situationen.

• är insatt i de förändringar som sker på Försäkringskassan och håller dig informerad om de frågeställningar inom myndigheterna som kan påverka förutsättningarna inom Servicedesk.

• har en mycket god förmåga att ge hög service till våra kunder och samarbetspartners.

• har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga.

• är flexibel och har förmåga att se helheten såväl som att kunna sätta in detaljer i sitt sammanhang. I arbetet visar du mycket gott omdöme.

• bidrar gärna med nya idéer samtidigt som du följer fattade beslut. 

• har viljan att ge en korrekt handläggning samtidigt som du är snabb och noggrann.

 Det är meriterande om du: 

• har erfarenhet av liknande arbete

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tidsbegränsad anställning med tillträde så snart som möjligt. Arbetstiden är schemalagd och arbetsverktyget är huvudsakligen telefon, e-post och ärendehanteringsystemet Remedy. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.

Mer information

Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta tf områdeschef Helena Larsson, tel 010-1137063 (070-2164615). Har du frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du HR-specialist Katrin Synnott. Fackliga representanter för SACO-S FK är Marie Niljung, tel 010-1126023, för ST-FK Mattias Estlind, tel 010-1118630 och för SEKO-FK Ann-Charlotte Pagden, tel 010-1137065.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 009958-2013 senast den 10 mars 2013.  Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Vikariat

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1474817

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: