Administrativa handläggare

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Östersund
2012-03-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativa handläggare" (publicerad 2015-02-12) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall, Ljusdal eller i hela Sverige

Referens: 014258-2012

Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.

Försäkringskassan söker

Administrativa handläggare

Till Verksamhetsstöd och Servicedesk i Östersund

Verksamhetsstöd är Försäkringskassans serviceorganisation som ansvarar för utveckling och leverans av stödtjänster. Den består av sju verksamhetsområden. Verksamhetsstöd Servicedesk erbjuder chefer och medarbetare inom Försäkringskassan möjlighet att snabbt kunna få hjälp via Försäkringskassans stödtjänster.

Vi söker en Administrativ handläggare med produktions- och leveransansvar.

Ett antal Administrativa handläggare för verksamhetsområden som dokumenthantering, inköp, kontorsservice, ekonomi och HR. Av dessa söker vi två med erfarenhet av HR och två med erfarenhet av Ekonomi.

Arbetsuppgifter och ansvar

Som Produktion- leveransansvarig ska du planera och ansvara för den dagliga produktionen, stödja arbetsgruppen, vara bollplank gentemot både handläggarna och områdeschefen. I rollen ingår även att informera i produktionsfrågor, vara länk mellan Servicedesk och Verksamhetsstöd tvärfunktionella processer. Utifrån de processer som tas fram arbeta med att implementera ett ensat arbetssätt. Se till att de arbetsrutiner som tagits fram i handboken följs.

Som Administrativ handläggare arbetar du i Servicedesk med att besvara frågor, dokumentera samt informera om våra stödtjänster via telefon och e-post. Du ser till att frågorna får svar och återkoppling. Du ska vilja jobba med ständiga förbättringar. I samråd med närmaste chef ansvarar du för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2012-03-01

Kvalifikationer
Produktions och leveransansvarig.

Vi söker dig som: 

• Är erfaren inom området och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• Är pedagogisk samt har medarbetarnas förtroende.
• Har stor integritet samt är initiativrik.
• Är lyhörd för handläggarnas initiativ, har förmåga att arbeta efter ledningsbeslut samt förmåga att fatta egna beslut inom området.

 Administrativ handläggare:

Vi söker dig som: 

• Har slutbetyg från gymnasium med godkänt i kärnämnen eller slutdokumentation från vuxengymnasium, likaså med godkänt i kärnämnen.
• Har datorvana
• Har god ämneskunskap, samarbetsförmåga och ett systematiskt tillvägagångssätt.
• Är produktions- och serviceinriktad samt har god kunskap om stödtjänsterna.
• Är en god kommunikatör med förmåga att anpassa informationen du vill förmedla efter mottagaren och situationen.
• Är insatt i de förändringar som sker på Försäkringskassan och håller dig informerad om de frågeställningar inom myndigheterna som kan påverka förutsättningarna inom Servicedesk.
• Har en mycket god förmåga att ge hög service till våra kunder och samarbetspartners.
• Har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga.
• Är flexibel och har förmåga att se helheten såväl som att kunna sätta in detaljer i sitt sammanhang. I arbetet visar du mycket gott omdöme.
• Bidrar gärna med nya idéer samtidigt som du följer fattade beslut. 

Meriterande: 

• Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete särskilt inom en större organisation eller myndighet.
• Som Administrativ handläggare med inriktning HR/ek är det meriterande att ha tidigare erfarenhet av HR och/eller ekonomi.

Övrig information
Samtliga anställningarna är tillsvidareanställningar med tillträde omgående.

Arbetstiden är schemalagd och arbetsverktyget är huvudsakligen telefon, e-post och ärendehanteringsystemet Remedy.

Mer information

Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta områdeschef Lina Bardosen, tel. 010-113 70 71. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du HR-Specialist Gunilla Dahlin-Mattsson 010-118 81 85 eller HR-Specialist Karin Karlsson 010-116 90 37. Fackliga representanter för SACO-S FK är Rita Lundström Koskinen tel: 010-11 43 72, för ST-FK Mattias Estlind, tel. 010-111 86 30 och för SEKO-FK Ebrima Dibba, tel. 010-116 91 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 014258-2012 senast den 16 mars 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1173467

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: