Administrativa assistenter till Administrativ enhet 1 och 2 i St

Migrationsverket, Operativ verksamhet, Region nord / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Migrationsverket, Operativ verksamhet, Region nord i Sundbyberg, Stockholm, Sigtuna, Knivsta, Uppsala eller i hela Sverige

Vi söker administrativa assistenter till administrativ enhet 1 och 2 Stockholm, med placering i Sundbyberg eller Märsta/Arlandastad.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som administrativ assistent på administrativa enheten arbetar du med antingen personal- eller ekonomiadministration.

Inom ekonomiadministration är det bl a bevakning och hantering av leverantörsfakturor, utföra kontroller samt tolkning av avtal och momsfrågor. Upprätta bokföringsorder och manuella utbetalningsorder. Genomföra inköp och delta i upphandlingar. Hantera utbetalning av ersättning via listor. Delta i bokslutsarbetet med underlag och kontroller.

Inom personaladministration handlar det bl a om att granska poster i personaladministrativa system. Arbetet innebär att kontrollera lönelistor, reseräkningar, tidrapporter samt administration kring anställningsförfaranden. Arbetet innebär mycket kontakt och samarbete med medarbetare på enheterna i regionen samt Statens servicecenter. Vi arbetar teambaserat med nära samarbete inom teamet.

Personliga kompetenser
Du arbetar bra med andra människor. Relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar.

Publiceringsdatum
2022-03-15

Kvalifikationer
- Gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- Erfarenhet av administration
- Erfarenhet av arbete med krav på god service
- God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
- Goda kunskaper i Officepaketet

Meriter

- Kunskap om personaladministration
- Erfarenhet av arbete med personaladministration
- Kunskaper i personaladministrativa system, framför allt Unit4/UBW och Palasso
- Kunskap om ekonomiadministration
- Erfarenhet av arbete med ekonomiadministration
- Kunskaper i ekonomiadministrativa system, framför allt Proceedo

Upplysningar
Anställningsform: Allmän visstidsanställning som längst t o m 2022-03-31 eller eventuellt tillsvidare med provanställning
Arbetstider: Kontorsarbetstid
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Sundbyberg eller Märsta/Arlandastad
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse

Vill du veta mer
Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten finns kontaktuppgifter till ansvarig enhetschef längre ned.

Så ansöker du
Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 27 mars 2022. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

På Migrationsverket är vi cirka 5 000 personer som arbetar med en av vår tids stora samhällsfrågor, och med uppgif­ter som rör människors liv och framtid. Varje dag söker sig människor till Sverige för att arbeta, studera, bo eller söka skydd här. Migrationsverkets uppdrag är att pröva ansök­ningar för dem som vill stanna i Sverige. I det större perspektivet bidrar vi till att migrationen till vårt land funge­rar och ett konkurrenskraftigt Sverige. Vi fyller en viktig roll i samhället - vårt jobb är viktigt på riktigt.

I vårt arbete som statstjänstemän handlar vi i enlighet med fattade beslut och visar omdöme vid uttalanden och agerande. Det krävs en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet hos oss och vi vägleds av den statliga värdegrunden och av mod, empati och tydlighet.

Vi använder urvalsfrågor i ansökningsförfarandet. Besvara dessa så utförligt du kan eftersom dina svar avgör om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. Vi använder också ofta tester för att vidare bedöma din skicklighet för den sökta tjänsten. Kallas du till intervju kan du behöva besvara frågor kopplat till säkerhet.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.

Önskar du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på vår Lediga jobb-sida på webben https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb.html

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Visstidsanställning till

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Migrationsverket, Operativ verksamhet, Region nord

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3.3.1-2022-5008".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Migrationsverket (org.nr 202100-2163)

Arbetsplats
Migrationsverket, Operativ verksamhet, Region nord

Kontakt
Krister Kalmdal (Märsta/Arlandastad)
010-485 79 79

Jobbnummer
6436932

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Migrationsverket, Operativ verksamhet, Region nord

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Migrationsverket, Operativ verksamhet, Region nord: