Administrativa assistenter sökes till Katedralskolan- två tj

Linköpings kommun, Utbildningsförvaltningen / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun, Utbildningsförvaltningen i Linköping

Inom utbildningsförvaltningen arbetar ca 4500 tillsvidareanställda och 500 timanställda. Förvaltningen har verksamheter inom bland annat förskola och annan pedagogisk verksamhet, grundskola, fritidshem, gymnasieskola, särskola, vuxenutbildning, arbetsmarknad och integration, fritidsverksamhet för ungdomar och LSS-verksamhet för barn och ungdomar. Utbildningsförvaltningen har även ett utbildningskontor med förvaltningsledning med en barn- och ungdomsavdelning och en bildningsavdelning. Utbildningskontoret ansvarar för övergripande planering, ledning, samordning och uppföljning av verksamheterna.

Katedralskolan är en av Sveriges äldsta gymnasieskolor.

Utbildning och utveckling är våra honnörsord. För oss är helhetstänkande och samverkan över program- och ämnesgränser viktigt. Skolan har drygt 1100 elever.

Katedralskolan har Ekonomiprogrammet, Humanistiska programmet, International Baccallaureate, Naturvetenskapsprogrammet och Samhällsvetenskapsprogrammet.

Katedralskolan är belägen i centrala Linköping.

Tjänst 1 - Vikariat - dock längst under ordinarie befattningshavares tjänstledighet

Publiceringsdatum
2014-12-18

Dina arbetsuppgifter
Som administrativ assistent sköter du löpande administrativa uppgifter på rektorsexpeditionen med fokus på elevadministration. Arbetet innefattar bland annat informationsansvar inom verksamheten gentemot elever och medarbetare, elev- och betygsregistrering, vara en stödjande funktion för skolledning, elever och personal. Du ansvarar även över Katedralskolans hemsida och andra sociala medier.

Kvalifikationer
Vi söker Dig med:

• gymnasieexamen eller likvärdig utbildning inom administration
• tidigare erfarenhet av administrativt arbete och IT-information
• goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift
• mycket goda kunskaper i Officepaketet

Meriterande:

• erfarenhet av elevregisteringsprogrammet Extens
• tidigare administrativt arbete vid gymnasieskola

Tjänst 2 - Vikariat - dock längst under ordinarie befattningsinnehavares föräldraledighet

Dina arbetsuppgifter
Som administrativ assistent sköter du löpande administrativa uppgifter på rektorsexpeditionen med fokus på personaladministration för skolans medarbetare. Arbetet innefattar bland annat diareföring, informationsansvar inom verksamheten gentemot medarbetare och elever, vara en stödjande funktion för skolledning, personal och elever.

Kvalifikationer
Vi söker Dig med:

• gymnasieexamen eller likvärdig utbildning inom administration
• tidigare erfarenhet av administrativt arbete och personaladministration
• goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift
• mycket goda kunskaper i Officepaketet

Meriterande:

• högskolepoäng inom HR
• erfarenhet av verksamhetssystemet Heroma
• erfarenhet av diareföring
• tidigare administrativt arbete vid gymnasieskola

Dina personliga egenskaper
Som person är du strukturerad och ansvarstagande i ditt sätt att arbeta. Du är duktig på att organisera och prioritera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Då arbetet innefattar mycket kontakt med elever och medarbetare är det viktigt att du är serviceinriktad och att du kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du trivs i en föränderlig verksamhet och kan anpassa dig till rådande förutsättningar. Vidare ser du möjligheter till förbättringar både för den egna verksamheten och för allmänheten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsterna.

För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.

Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information: http://www.linkoping.se

Vi är en kommun där idéer blir verklighet - därför behöver vi dig!

Anställningsvillkor
För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med MyNetwork. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras enbart av Linköpings kommuns rekryteringsansvariga. Allt i enlighet med de bestämmelser som hanteras av PUL (personuppgiftslagen).

Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.

Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Arbetstider och omfattning
100%. Tillträde: Tjänst 1: tillträde snarast/Tjänst 2 2015-04-01 Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-11
Ange följande referens när du ansöker: 2014/2051
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Steiner Ekström, HR-konsult 013-20 75 50

Företag
Linköpings kommun, Utbildningsförvaltningen

Adress
Linköpings kommun, Utbildningsförvaltningen
Stadshuset
58181 Linköping

Kontorsadress
Stadshuset

Jobbnummer
2106592

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun, Utbildningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun, Utbildningsförvaltningen: