Administrativa assistenter, 2 st

Region Gotland, Omsorg om funktionshindrade / Administratörsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Omsorg om funktionshindrade i Gotland

Gotland är en fantastisk plats att bo och leva på med ett rikt kulturliv, unik natur och en arbetsmarknad som präglas av entreprenörsanda. Idag är vi 57 000 invånare och vår förhoppning är att det i framtiden är ännu fler som valt att leva och bo här. På Gotland ansvarar Region Gotland för kommun- och landstingsuppgifter och har även det regionala utvecklingsansvaret. Inom Region Gotland arbetar ungefär 6000 engagerade medarbetare inom ca 240 olika yrken med att ge vård, omsorg, utbildning samt service till våra innevånare. Arbetet inom Region Gotland baseras på vår värdegrund som är förtroende, omtanke och delaktighet.

Välkommen att bli en av oss!

Avdelningen Omsorg om äldre och funktionsnedsatta tillhör Socialförvaltningen och bedrivs utifrån Socialnämndens givna mål och resurser. Avdelningens verksamheter riktar sig till äldre och funktionsnedsatta med individuellt bedömda behov av hjälp och stöd i den vardagliga livsföringen. Avdelningen är en effektiv och konkurrenskraftig utförarorganisation med professionella medarbetare i ständig utveckling.

Publiceringsdatum
2013-02-05

Arbetsuppgifter
Uppdraget som administrativ assistent innebär att effektivt stödja enhetschefer.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå i att vara närmast assistent åt enhetschefer. Du kommer att arbeta mycket i olika interna system som finns i Regionen, t ex Economa med kontering och fakturagranskning, IFS personalsystem och Medvind. I uppdraget ingår vidare att sköta logistik kring olika möten, planeringsdagar och utbildningsinsatser samt vara sekreterare på bland annat samverkansmöten. Du kommer att sköta viss personaladministration t ex bevakning av anställningar. Du kommer också att ta fram statistiska underlag, sköta posthantering och ta fram underlag för behörighet till IT-konton.

Kvalifikationer
Du som söker har en adekvat gymnasieutbildning och B-körkort.
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete och har mycket god datorvana. Mycket goda kunskaper i officepaketet krävs. Du har också kunskaper i regionens interna system IFS, Economa och Medvind samt god kunskap om Socialförvaltningens områden.

Som person drivs du av att ge andra service. Du ska vara strukturerad, kunna planera och ha framförhållning. Noggrannhet är en viktig egenskap liksom att du som söker är flexibel och självgående. Eftersom du har mycket kontakter är din kommunikativa och pedagogiska förmåga av stor vikt. Du som söker behärskar språket väl och är tydlig, framförallt i skrift.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-25
Inför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A313560
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Nyström, Enhetschef 0498 26 34 41
Charina Engström, Enhetschef 0498 26 46 01
Lena Olli, Enhetschef 0498 26 34 39

Företag
Region Gotland, Omsorg om funktionshindrade

Adress
Region Gotland, Omsorg om funktionshindrade
62181 VISBY

Jobbnummer
1458542

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Omsorg om funktionshindrade

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Omsorg om funktionshindrade: