Administrativ Visum- och arbetstillståndskonsult

Unik Resurs I Sverige AB / Administratörsjobb / Finspång
2024-01-30


Visa alla administratörsjobb i Finspång, Norrköping, Linköping, Vingåker, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Finspång, Norrköping, Linköping, Katrineholm, Söderköping eller i hela Sverige

Företagspresentation Till en av våra kunder, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Administrativ Visum- och arbetstillståndskonsult för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 7 månader via Unik Resurs med god möjlighet till förlängning (alternativt hyrrekrytering). Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum.
Vill du vara en viktig del av vårt globala team och stötta våra affärsenheter och delegater genom komplexa immigrationsprocesser? Då kan du vara den Visum- och Arbetstillståndskonsult vi söker!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Visum- och Arbetstillståndskonsult kommer du att vara vår partner för alla affärsenheter i frågor som rör visum- och arbetstillstånd. Ditt uppdrag är att säkerställa en konsekvent, snabb och korrekt administration av visum- och arbetstillståndsprocesser.

Du kommer inom ditt ansvarsområde:
• Samverka med utländska kollegor, tredje part och kundpersonal på ett respektfullt och professionellt sätt.
• Alltid arbeta med ständiga förbättringar och vara stödjande mot andra avdelningar och projekt.
• Säkerställa korrekt och snabb leverans av visum- och arbetstillståndsansökningar för delegat (outbound).
• Hålla dig uppdaterad om immigrationslagstiftningen för utsedda värdländer.
• Se till att inkommande visum-/arbetstillståndsärenden till utsedda värdländer hanteras i god tid.
• Samarbeta med delegationskonsulter om aktuellt bidrag av efterfrågad information, t.ex. socialförsäkringsansökningar, visum-/arbetstillståndsansökningar.
• Leverera professionell och kundorienterad service mot såväl interna intressenter som externa kontaktpartners.

Din profil
• Avancerad engelska kunskaper i både tal och skrift.
• Kunskaper i svenska i tal och skrift.
• Erfarenhet från administration och att hantera flera olika komplexa frågor samtidigt.
• Mycket goda dator och systemkunskaper.
• Kunskaper inom visum- och arbetstillståndsadministration är meriterande.

Vi söker en engagerad och självständig individ som trivs i en internationell miljö och är redo att ta sig an utmaningarna inom visum- och arbetstillståndsadministration. Vi söker dig som har förmågan att hantera flera komplexa ärenden samtidigt och upprätthålla hög kvalitet och noggrannhet. Det är även viktigt att du har en stark problemlösningsförmåga och förmåga att fatta snabba beslut i krävande situationer.

Bli en del av Unik Resurs - Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner idin karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningarjobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll somkonsult.

Vårt erbjudande:
• Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön.
• Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuderförmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande.
• Personlig och professionell utveckling: Du kommer att hakontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge bådepersonlig support och professionell coachning.
• Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir endel av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum.
• Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i dinframtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår UnikAcademy.
Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på UnikResurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvandeteam!

Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Cecilia Alegria Furbergcecilia.alegria-furberg@unikresurs.se073-925 25 86

Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
#LI-Onsite, #LI-Hybrid eller #LI-Remote.

Ersättning
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Unik Resurs i Sverige AB (org.nr 556052-5833)

Kontakt
Cecilia Alegria Furberg
0739252586

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Unik Resurs I Sverige AB varit leverantör

Jobbnummer
8430657


Prenumerera på jobb från Unik Resurs I Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Unik Resurs I Sverige AB: