Administrativ utvecklare

Halmstads kommun, Byggnadskontoret / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Byggnadskontoret i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Byggnadskontoret arbetar för att kommunen ska ha en väl fungerande, tillgänglig och hållbar samhällsstruktur, som är estetiskt tilltalande och bygger på en god arkitektur. Vi ansvarar bland annat för kartförsörjning, bygglov och lantmäteriförrättningar.

Byggnadskontoret är i ett starkt utvecklingsskede för att möta framtiden både gällande stöd till medborgarna och som en viktig aktör i att bygga ett växande Halmstad. Vill du vara med?

På förvaltningen är vi idag ungefär 50 kollegor fördelade över fyra avdelningar och nu utökar vi bygglovsavdelningens administrativa del. bygglovsavdelningen består i dagsläget av bygglovsadministratörer, bygglovshandläggare och bygglovsingenjörer. Vi erbjuder en administrativ tjänst som utefter kontorets behov och din förmåga kan komma att växa och utvecklas med dig väl på plats.



Publiceringsdatum
2018-10-12

Arbetsuppgifter
I det dagliga arbetet ingår vanligt förekommande administrativa uppgifter så som;
• Kontinuerligt förbättringsarbete gällande bygglovsavdelningens mallar, bland annat beslutsmallar
• Ansvara informationen på vår del av hemsidan
• Förbättra och utveckla av informationen i vår service gentemot kommunens invånare
• Vara med att driva avdelningens digitaliseringsarbete
• Ansvara för kontorets ärendehanteringssystem
• Fakturering/kontering, inköp m.m.
• Bokningar och beställningar

För att trivas i rollen tror vi att du är ansvarsfull, noggrann, initiativtagande och självständig. Du är prestigelös, analytisk och tålmodig och slutför de uppgifter du tar dig an med kvalitet i fokus. Människor i din närhet skulle beskriva dig som ambitiös och serviceminded.

Du kommer vara ansvarig för avdelningens arbete med ständiga förbättringar och då krävs det att du är lyhörd och bygger stabila relationer. Du är pålitlig, håller det du lovar och att arbeta systematiskt och logiskt är din grej, samtidigt som du har lätt för att anpassa dig efter rådande situation.



Kvalifikationer
• Då du kommer att utveckla vår administration behöver du ha jobbat med detta i ett antal år.
• Vi ser gärna att du har någon form av högskole- eller universitetsutbildning inom information/ekonomi/it eller annan som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Har du erfarenhet av att jobba i projektform är detta meriterande.
• Du är kunnig inom Microsoft Officepaketet.
• Du använder obehindrat IT som ett verktyg i vardagen och är bekväm i att sätta dig in i nya system.

Effektivisering och digitalisering intresserar dig och du triggas av att hitta och skapa förutsättningar för att utföra arbete på ett så korrekt men enkelt sätt som möjligt. Du gillar ordning och reda och är bidragande du har förmåga att planera din tid utefter satta deadlines samt har ett öga för detaljer.

För dig är likabehandling en självklarhet och du har ett gott bemötande gentemot såväl kollegor som externa kontakter. Vi tror att du är en stabil, prestigelös, engagerad och ordningsam person som med gemensamma kontorsmål i sikte trivs bra med att arbeta självständigt. Du är en fena på att prioritera och har lätt för att uttrycka dig i svenska, i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-04
Ange följande referens när du ansöker: A820430 - 2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Finyak 0733-05 40 81

Företag
Halmstads kommun, Byggnadskontoret

Adress
Halmstads kommun, Byggnadskontoret
Box 153
30105 Halmstad

Kontorsadress
Kyrkogatan 5 Halmstad

Jobbnummer
4400478

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Byggnadskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Byggnadskontoret: