Administrativ support till centralt bolag!

KFX HR-partner Skandinavien AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Borås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-10-14

Om tjänsten
Gillar du att kombinera kundkontakter med ett administrativt ansvar? Vill du ha en utvecklande roll på ett familjärt företag? Uppskattar du att arbeta i ett team där utveckling, nytänkande och samarbete uppmuntras? Är du kommunikativ, strukturerad och är en engagerad medarbetare? Då kan det vara dig vi söker!

Alektum har valt att samarbeta med KFX HR-partner i denna rekryteringsprocess. Tjänsten är på heltid och tillsvidare, placerat på Alektums huvudkontor vid Nordstan.

Om företaget
Alektum Group är ett familjeägt företag som varit verksamt sedan 1992. Med hjälp av en unik kombination av innovativa tjänster och produkter stödjer vi våra kunder genom hela den finansiella processen. Vi tror på långsiktiga partnerskap genom nära samarbete, skräddarsydda lösningar och taktfull dialog med kundens kund. Att samarbeta med oss ska alltid vara enkelt och effektivt - rätt lösningar vid rätt tidpunkt för rätt resultat. I dag bedriver vi verksamhet i 16 europeiska länder, har över 600 anställda och omsätter mer än 900 miljoner kronor. Läs mer info på www.alektumgroup.se

Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att arbeta i ett av Alektums inkassoteam som hanterar konsumentfordringar. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att supporta inkassohandläggarnas dagliga arbete, med störst fokus på telefoni.

I rollen ingår bland annat följande uppgifter:
• Inkommande gäldenärssamtal
• Upprättande av avbetalningsplaner
• Administrativ support till inkassohandläggarna
• Mejlkorrespondens med uppdragsgivare, gäldenärer och myndigheter
• Ärenderegistrering i vårt affärssystem NOVA
• Arkivering

Arbetet som Collector Assistant hos oss på Alektum Group ger dig en gedigen kunskap inom olika områden, så som kundhantering, service och samtalsteknik.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är prestigelös, serviceinriktad och strukturerad i ditt arbetssätt. Då du kommer att supporta dina handläggarkollegor är det viktigt att du är en teamspelare som motiveras av att ge service i alla led, internt som externt. Du är duktig på att kommunicera och argumentera via telefon och har en god känsla för människors olika livssituationer och har förmågan att anpassa din kommunikationsstil beroende på samtalets karaktär. I den här rollen behöver du kunna tala och skriva svenska och engelska obehindrat, kan du även andra språk är det ett stort plus.

Vi söker dig som tidigare har erfarenhet av arbete inom service, kundtjänst eller liknande och är van att använda telefonen och datorn som dina främsta arbetsredskap. Du får gärna vara gymnasieekonom. Du har ett välutvecklat ordningssinne och har ambitionen och viljan att utvecklas i ett snabbt växande företag där vi bygger vår kultur genom laganda och en jordnära attityd.

Övrig information
Vi genomför personlighetstester och bakgrundkontroller på alla slutkandidater.

Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Anna Berggren på 031-711 98 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
KFX HR-partner Skandinavien AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3944".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143), http://www.kfx.se

Arbetsplats
KFX HR-partner Göteborg AB

Jobbnummer
4885895

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: