Administrativ support till attraktiva Alektum Group!
KFX HR-partner Göteborg AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungsbacka,
Borås,
Halmstad eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2019-04-25Om tjänstenVill du ha en utvecklande roll inom administrativ support? Vill du tillhöra ett härligt team där ett gott samarbeta är i fokus? Är du kommunikativ, strukturerad och är en engagerad medarbetare? Då kan det var dig vi söker!
Alektum har valt att samarbeta med KFX HR-partner i denna rekryteringsprocess. Tjänsten är på heltid och tillsvidare, placerat på Alektums huvudkontor vid Nordstan.
Om företagetAlektum Group är ett familjeägt företag som varit verksamt sedan 1992. Med hjälp av en unik kombination av innovativa tjänster och produkter stödjer vi våra kunder genom hela den finansiella processen. Vi tror på långsiktiga partnerskap genom nära samarbete, skräddarsydda lösningar och taktfull dialog med kundens kund. Att samarbeta med oss ska alltid vara enkelt och effektivt - rätt lösningar vid rätt tidpunkt för rätt resultat. I dag bedriver vi verksamhet i 16 europeiska länder, har över 600 anställda och omsätter mer än 900 miljoner kronor. Läs mer info på
www.alektumgroup.seDina arbetsuppgifterI den här rollen kommer du att arbeta i ett av Alektums inkassoteam som hanterar konsumentfordringar. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att supporta inkassohandläggarnas dagliga arbete, med störst fokus på telefoni.
I rollen ingår bland annat följande uppgifter:
• Inkommande gäldenärssamtal
• Upprättande av avbetalningsplaner
• Administrativ support till inkassohandläggarna
• Mejlkorrespondens med uppdragsgivare, gäldenärer och myndigheter
• Ärenderegistrering i vårt affärssystem NOVA
• Arkivering
Arbetet som Collector Assistant hos oss på Alektum Group ger dig en gedigen kunskap inom olika områden, så som kundhantering, service och samtalsteknik.
KvalifikationerVi söker dig som är prestigelös, serviceinriktad och strukturerad i ditt arbetssätt. Då du kommer att supporta dina handläggarkollegor är det viktigt att du är en teamspelare som motiveras av att ge service i alla led, internt som externt. Du är duktig på att kommunicera och argumentera via telefon och har en god känsla för människors olika livssituationer och har förmågan att anpassa din kommunikationsstil beroende på samtalets karaktär.
Vi söker dig som tidigare har erfarenhet av arbete inom service, kundtjänst eller liknande och är van att använda telefonen och datorn som dina främsta arbetsredskap. Du får gärna vara gymnasieekonom. Du har ett välutvecklat ordningssinne och har ambitionen och viljan att utvecklas i ett snabbt växande företag där vi bygger vår kultur genom laganda och en jordnära attityd.
Övrig informationUrval och intervjuer sker löpande, detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi genomför personlighetstester och bakgrundkontroller på alla slutkandidater.
Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Anna Berggren på 031-711 98 00.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-19
Ange följande referens när du ansöker: 3729
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Berggren 031-711 98 00
FöretagKFX HR-partner Göteborg AB
AdressKFX HR-partner Göteborg AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg
KontorsadressOdinsgatan 6
Jobbnummer 4752526
Observera att sista ansökningsdag har passerat.