Administrativ studierektor (tidsbegränsad anställning)

Stockholms Universitet / Administratörsjobb / Stockholm
2022-04-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ studierektor (tidsbegränsad anställning)" (publicerad 2023-06-30) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Universitet i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

vid Institutionen för etnologi, religionshistoria och genusvetenskap. Sista dag att ansöka är 2022-05-02.

Institutionen för etnologi, religionshistoria och genusvetenskap (ERG) är en institution som bedriver forskning och utbildning på grund-, avancerad och forskarnivå inom etnologi, religionshistoria och genusvetenskap. Institutionen består av cirka 80 medarbetare varav 11 är administrativ personal. Vi söker en administrativ studierektor för att driva vårt administrativa stöd till studierektorer och utbildningsadministratörer i samarbete med ledning samt kollegor och nätverk vid Stockholms universitet. Som administrativ studierektor ingår du i den studieadministrativa arbetsgruppen, som utgörs av studievägledare, studieadministratörer, och ytterligare en administrativ studierektor. Mer information om institutionens verksamhet hittar du på www.erg.su.se.

Publiceringsdatum
2022-04-11

Dina arbetsuppgifter
Som administrativ studierektor hos oss arbetar du huvudsakligen med att säkerställa att institutionens utbildningar bedrivs enligt de regelverk som styr hur undervisning på högskolenivå ska bedrivas. Det innebär bland annat att:

• Du fungerar som ett viktigt stöd till institutionens personal i frågor och ärenden som rör rättssäker hantering av utbildningen. Det innebär att följa upp rutiner och riktlinjer för hur kurser och program planeras och administreras samt att föreslå nödvändig utveckling i samarbete med kollegor och nätverk.
• Vara bollplank och rådgivande till utbildningsadministratörer, studievägledare, studierektorer och ledning när det gäller olika typer av studentärenden.
• Bistå studierektorer och lärare vid framtagande och revidering av kursplaner och ansvara för att kursplanerna följer gällande regler och riktlinjer samt bistå vid överklagandeärenden.
• Planera, utvärdera och följa upp institutionens program- och kursutbud tillsammans med programansvariga, studierektorer, fakultet/område och ledning och bistå vid utveckling.
• Handläggning och utredningar av olika karaktär, ex kursekonomi, budget och prognos för helårsstudenter och helårsprestationer, samt misstänkt vilseledande vid examination. Du kommer även att medverka i övrigt utvecklingsarbete som stödjer verksamhetens behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning och gedigen erfarenhet av utbildningsadministration inom universitet/högskola. Vi förutsätter att du har god kännedom om gällande lagar, förordningar och regler som styr utbildning på högskolenivå. Dokumenterad erfarenhet i studieadministrativa system som Ladok, NyA och SISU är meriterande. Vi ser också gärna att du har en mycket god vana av att arbeta i Officepaketet och speciellt i Excel. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Du är strukturerad och noggrann och du har lätt för att arbeta både självständigt och i grupp, och har vana och intresse av att ta initiativ och driva projekt in i mål. Du är också kommunikativ och har god förmåga att samarbeta. Vi ser också att du är analytisk och van att presentera olika resultat i form av underlag för beslut. Vi utgår ifrån att du har praktisk erfarenhet av nätverkande och att knyta nya kontakter för olika typer av samarbeten inom och utom institutionen. Du behöver ha lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och vi ser att du har en stor förmåga att skapa och underhålla goda relationer i ditt arbete. Bedömningsgrunderna utgörs av en sammanvägning av de olika kvalifikationerna.

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och är ett vikariat tidsbegränsat till den 30 april 2023. Tillträde sker den 16 augusti 2022 eller tidigare enligt överenskommelse. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Närmare information om anställningen lämnas av administrativ studierektor Erik Östling, erik.ostling@erg.su.se eller administrativ chef Betina Loza Fernández, betina.loza.fernandez@erg.su.se. Frågor om anställningsförfarandet kan ställas till personalhandläggare Balbir Dhuper, balbir.dhuper@erg.su.se.

Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).

Så ansöker du
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms Universitet

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms Universitet (org.nr 202100-3062), http://www.su.se

Arbetsplats
Stockholms universitet

Jobbnummer
6528183

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Universitet: