Administrativ samordnare till Omvårdnadsförvaltningen i Solna St

Jurek Rekrytering & Bemanning / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-09-10

Dina arbetsuppgifter
Som administrativ samordnare har du en bred koordinerande roll med många olika kontaktytor. Du har en spindel i nätet-roll med flera olika ansvarsområden och arbetsuppgifter inom ramen för den administrativa verksamheten.

Du registrerar, diarieför och arkiverar inkomna handlingar i enlighet med gängse regelverk och interna bestämmelser. Du bevakar myndighetsbrevlådan, besvarar frågor från stadens kontaktcenter och hanterar inkommen post dagligen. Du gör sekretessbedömningar och lämnar ut allmänna handlingar på begäran.

Du ger support till förvaltningens handläggare inför nämndsammanträden och expedierar beslut efter att protokollen är justerade. Vidare stödjer du handläggarna med korrekturläsning och i arbetet med att skriva remissvar eller nya rutiner och anvisningar.

Genom att samordna och stödja dina kollegor i organisationen så som nämndsekreterare, handläggare och kontaktcentret ser du till att de som vänder sig till Solna stad känner sig trygga och väl bemötta. Du har också en betydande roll i att skapa intresse för och bidra till verksamhetens utveckling. Du rapporterar direkt till förvaltningschefen.

Vem är du?

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, till exempel en socionomexamen eller motsvarande. Du har tidigare arbetat inom offentlig sektor, gärna inom kommun eller landsting och har kunskap om aktuell lagstiftning. Det innebär att du har god förståelse för offentlighetsprincipen och den kommunala verksamheten i allmänhet. Du känner väl till de bestämmelser som reglerar verksamhetsområdet. Det är meriterade om du dessutom är bevandrad inom vård- och omsorgssektorn.

Som person är du klok, balanserad och ansvarstagande. Du ser vikten av själva hantverket i ditt arbete där fokus ligger på registrering och posthantering. Samtidigt är du självständig och tar egna initiativ. Du medverkar i verksamhetsutvecklingen och trivs med att samverka brett i organisationen. Du är flexibel, samarbetsvillig och du har ett gott servicebemötande gentemot din omgivning. Du är IT-kunnig och duktig på ärendehantering. Du utrycker dig väl i tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper men det är också meriterande om du har några års erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter så att du snabbt kan komma in i din nya roll.

Du erbjuds

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, till exempel en socionomexamen eller motsvarande. Du har tidigare arbetat inom offentlig sektor, gärna inom kommun eller landsting och har kunskap om aktuell lagstiftning. Det innebär att du har god förståelse för offentlighetsprincipen och den kommunala verksamheten i allmänhet. Du känner väl till de bestämmelser som reglerar verksamhetsområdet. Det är meriterade om du dessutom är bevandrad inom vård- och omsorgssektorn.

Som person är du klok, balanserad och ansvarstagande. Du ser vikten av själva hantverket i ditt arbete där fokus ligger på registrering och posthantering. Samtidigt är du självständig och tar egna initiativ. Du medverkar i verksamhetsutvecklingen och trivs med att samverka brett i organisationen. Du är flexibel, samarbetsvillig och du har ett gott servicebemötande gentemot din omgivning. Du är IT-kunnig och duktig på ärendehantering. Du utrycker dig väl i tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper men det är också meriterande om du har några års erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter så att du snabbt kan komma in i din nya roll.

Om företaget
Är du rätt person för oss erbjuds du en tjänst inom en modern, kommunal verksamhet i framkant. Du omges av en grupp kunniga och trevliga kollegor som sitter i förvaltningen. Cheferna har positiva resultat i medarbetarenkäterna och man har ett starkt fokus kring delaktighet och dialog. Organisatoriskt har man inriktat sig på att bygga partnerskap mellan olika funktioner i staden.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid, med tillträde i december eller enligt överenskommelse.

För denna rekryteringsprocess ansvarar Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen hänvisas till rekryteringskonsult Emily Beijer på telefon 0700-220576 eller e-post emily.beijer@jurek.se Ansök genom att klicka "Sök tjänsten nu" längst ner i denna annons. Då urvalet sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan redan idag, dock senast den 10/10 2015. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Start:

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorg samt omsorg om personer med funktionsnedsättning och omsätter ca 825 mkr. Verksamheten som upphandlats till ca 70 procent drivs både på entreprenad, i form av intraprenad och i Solna stads regi. Organisatoriskt består omvårdnadsförvaltningen av en förvaltningschef, fyra staber: ekonomi, kvalitetsutveckling, IT och information/administration samt två avdelningar: en för egen regi och en för myndighetsutövning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-10
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2946
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emily Beijer 0700-22 05 76 emily.beijer@jurekbemanning.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2425474

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: