Administrativ samordnare till Förebyggande verksamheten

Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Vill du ha en betydande och central roll i en verksamhet som är i ständig utveckling kring förebyggande och hälsofrämjande aktiviteter för Örebros seniorer, i samverkan med många olika aktörer? Sök då till oss!

Publiceringsdatum
2022-09-13

Om tjänsten
Tjänsten är huvudsakligen riktad mot Frivillig och hälsofrämjandeenheten inom förebyggande verksamheten; Trygghetsbostäder, Träffpunkter, Seniorlotsar, Syn och hörselinstruktörer, Frivilligsamordnare, Biträdande enhetschef /kulturhandläggare. Som administrativ samordnare stödjer du enheten administrativt på flera olika sätt. Du arbetar nära enhetschef och Biträdande enhetschef och samarbetar med övrigt administrativt stöd inom den Förebyggande verksamheten och du samordnar vissa av hela verksamhetsområdets processer, exempelvis gällande uppföljning och utvärdering i samarbete med ledningen.

Enhetens huvuduppdrag är hälsofrämjande och förebyggande arbete för att bidra till ett hälsosamt åldrande och en meningsfull vardag inom verksamhetens olika områden. Vi har stor samverkan med civila aktörer ex. studieförbund, föreningar och volontärer och medarbetarna stöttar även äldreråd och andra seniorgrupper i arbetet med att arrangera aktiviteter tillsammans med civila aktörer. Enheten är i ständig utveckling kring det hälsofrämjande arbetet och vi ser gärna att du är delaktig i den utvecklingen särskilt kring arbetet med digitalisering och välfärdsteknik. Enheten har även andra utvecklingsprojekt som kräver stöd administrativt. Arbetet innebär möten på plats men också mycket digitalt, såväl möten som annan kommunikation via teams. Inom förebyggande samarbetar vi i många delar och en del utvecklingsarbete är gemensamt. Samarbete mellan olika yrkesroller och verksamheter är således en del av vardagsarbetet och innebär många olika kontakter såväl internt som externt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• ge ett kvalificerat administrativt stöd till chefer/verksamheten och samordna de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet
• diarieföring
• initiera och ansvara för kontakter med externa intressenter och samarbetspartners
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns
• koordinera uppdrag och projekt
• hitta metoder för att följa upp och analysera information
• självständigt genomföra utredningar
• bidra till digitaliseringsutvecklingen
• samordna och ge stöd i uppföljningar, utvärderingar och analysarbete

Kompetenser
• universitets- eller högskoleexamen om minst 180 hp inom exempelvis administration, ekonomi, samhällskunskap eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• tidigare erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
• mycket goda kunskaper i Office 365

Arbetet kräver att du som person tar ansvar för din uppgift och själv kan strukturera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kommer gärna med nya idéer och lösningar i arbetsrelaterade frågor och har en god analytisk förmåga. Vidare har du en god samarbetsförmåga och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter då både verksamheten och Örebro kommun som helhet ständigt utvecklas och förändras. I rollen krävs det att du har mycket goda datakunskaper. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och övriga samarbetspartners, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• kunskap om förebyggande verksamhet
• erfarenhet av utvecklingsarbete
• erfarenhet av förbättringsarbete

Tjänstens omfattning och tillträde
Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas.

Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Förebyggande verksamhetens ledning och administration är samlad på Brolyckan, där också tjänsten är placerad. Verksamhetens olika delar exempelvis Trygghetsbostäder och träffpunkter m.fl är utspridda över staden och även ute i våra ytterområden.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
En första intervju kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 27 september.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Örebro kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Örebro kommun (org.nr 212000-1967), http://www.orebro.se

Arbetsplats
Örebro Kommun

Kontakt
Camilla Weckström, Enhetschef
019- 21 31 16

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Örebro kommun

Jobbnummer
6975183

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: