Administrativ samordnare til Cityakademin
Örebro kommun / Organisationsutvecklarjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Ref.nr: Vux 393/2015
Cityakademin är kommunens lärcentrum, en central verksamhet med uppdrag att tillhandahålla funktioner som stödjer processerna mötesplats, mäklare och motor för arbetsliv och lärande. Vi erbjuder en öppen service, ger råd, stöd och information till kommunens invånare och företag. Helhetssyn, respekt, ansvarstagande och delaktighet präglar verksamheten.
Cityakademin kännetecknas av individuella lösningar och aktiv samverkan, hög tillgänglighet och omvärldskunskap, professionellt och positivt bemötande. Vi är en efterfrågestyrd verksamhet med flexibelt tjänsteutbud. I enheten ingår ansvar och drift av kommunal yrkesinriktad utbildning för vuxna, Studieplanet för flexibelt lärande, tillväxt- och kompetensförsörjningsuppdrag samt EU-kontoret, centralt stöd för bidrag och projektansökningar.
Drygt 250 elever studerar inom yrkesinriktad utbildning och genomströmningen på Lärcentrumet är cirka 70 000/år. Verksamheten är en del av förvaltningen för vuxenutbildning, arbetsmarknad och gymnasiet. All personal bidrar gemensamt till processernas resultat och tar ansvar för kvaliteten i arbetet.
Publiceringsdatum2016-01-11Dina arbetsuppgifterDu som söker tjänsten är kreativ, har ett lösningsfokuserat och proaktivt arbets- och förhållningssätt som stödjer processer och aktiviteter i verksamheten. Du kommunicerar på ett värdeskapande sätt och ser samordning som ett sätt att nå resultat. Det ställer förutom krav på kompetens för samordnaruppdraget även en förväntan om goda kunskaper om omvärld, arbetsliv i förändring samt en förståelse för vuxnas ny eller återetablering i studier och yrkesliv.
Vår administrativa samordnare är en nyckelperson som använder sin specialkompetens inom ekonomi, samordning och strukturerad metodisk administration för att aktivt verka för en effektiv kanslifunktion som stödjer verksamhetens processer och bidrar till måluppfyllelse. Du utgör en samordnande funktion vilket kräver ett nära samarbete med chef och övrig personal, förmåga att vara delaktig på ett övergripande plan samt en förståelse för verksamhetens syfte och mål. Du arbetar självständigt med god planerings- och prioriteringsförmåga.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Kanslifunktionen för den administrativa samordnaren innebär i huvudsak:
Du ger ett kvalificerat administrativt stöd till chefen samt samordnar de administrativa uppgifterna inom chefens område vilket innebär att:
• Du bistår vid arbete med budget och verksamhetsplaner
• Du bistår vid verksamhets- och budgetuppföljning
• Du tar fram underlag inför budget, prognoser och uppföljningar månadsvis från ekonomisystemet Raindance
• Du analyserar och följer upp ekonomi, sjukfrånvaro mm
• Du arbetar fram underlag mm inför möten och dylikt. Protokollskrivning
• Du genomför utredningar, skriver rapporter och PM
• Du leder mindre projekt och medverkar i projektförarbeten samt för ekonomiredovisning och projektrapporter
• Du planerar och genomför verksamhetsintroduktion
• Du ansvarar för och samordnar kontakter med fastighetsägaren samt representerar verksamheten i husråd
• Du bistår vid framtagandet av upphandlingsunderlag och avtalsskrivning
• Du verkställer uppgifter åt chefen, t.ex. arbetsmiljöåtgärder, ordnar utbildningsinsatser mm. Hantering av risk och hot, säkerhetshantering och uppdatering av inventarieförteckningar
Kompetenser• Högskoleutbildning med inriktning ekonomi
• Administrativ utbildning på eftergymnasial nivå eller kompetens som kan räknas som likvärdig
• God kompetens inom informations- och kommunikationsteknik, administrering av webbsidor, Officepaketet
• God kommunikativ förmåga
• God förmåga att formulera sig formellt och klargörande i tal och skrift
• Noggrann, stresstålig, välstrukturerad med förmåga att prioritera
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• Erfarenhet från offentligt finansierade projekt, kunskap om sociala medier
• Språkkunskaper utöver svenska och engelska
Anställningens omfattning
Tillsvidareanställning 100%
Tillträde 2016-01-01
Facklig information
Vision: Expedition, 019-21 11 93
SACO: Expedition, 019-21 43 80
Så ansöker duÖrebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är datum 24 januari 2016.
Välkommen med din ansökan!
Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Fagerström, Rektor 019-21 60 73
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro
KontorsadressBox 30060
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2609277
Observera att sista ansökningsdag har passerat.