Administrativ samordnare sökes av Göteborgs Spårvägar

Göteborgs stad, Göteborgs Spårvägar AB / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Göteborgs Spårvägar AB i Göteborg

Göteborgs Spårvägar är göteborgarnas bolag. Vi är den enda operatören av kollektivtrafik i Göteborgsregionen som styrs av medborgarna. Därför är vårt uppdrag dubbelt. Självklart är att kollektivtrafiken ska vara enkel, snabb, pålitlig, trygg och säker. Dessutom sätter vi en ära i att vara en positiv kraft för Göteborgs utveckling.

Vi sätter resenären i förarsätet. 2000 medarbetare går till jobbet med viljan att ge resenären bästa tänkbara service inom spårvagn, buss och trafikantservice. Det är i dialog med våra resenärer som vi hela tiden blir bättre.

Publiceringsdatum
2012-06-12

Arbetsuppgifter
Banteknik är en verksamhet inom GS Spårvagn AB som ingår i koncernen Göteborgs Spårvägar AB, med över 100 års erfarenhet av bananläggningar. Banteknik besiktigar, anlägger, projekterar och underhåller spårväg.

Som Administrativ samordnare på Banteknik ansvarar du för att utveckla, organisera och samordna, intern/extern fakturahantering, intern debitering, periodiseringar, projekthantering och bevakning av kostnader i projekten, följesedelhanteringen, kvalitet- och arbetsmiljödokumentation. Du driver även försäkringsärenden och har kontakt med berörda parter i förekommande fall. Du bevakar även upphandlingar i Allego och TK-rama upphandling.

Till detta tillkommer övrig administration som mötebokningar, hantering av tillstånd och dylikt.

Kvalifikationer
Arbetet är självständigt och kräver erfarenhet av administrativt arbete, god datorvana (Officepaketet) samt goda kunskaper i svenska och engelska. För att klara arbetsuppgifterna bedömer vi att du ska ha minst tre års vana av liknande arbetsuppgifter.

Du ska även ha:
• eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi
• dokumenterad erfarenhet av projektadministration
• dokumenterad erfarenhet av försäkringsärenden
• erfarenhet av inköp
• B-körkort

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av Navision
• erfarenhet från Allego och TK-rama upphandling
• bakgrund från teknik eller byggbranschen
• vidareutbildning med teknisk inriktning
• goda kunskaper i engelska

Som person är du strukturerad och van vid att driva projekt från start till mål med gott resultat. Du är kvalitetsmedveten och noggrann samt arbetar aktivt för att utveckla verksamheten. Du har lätt för att samarbeta samtidigt som du har en hög integritet.

Vi erbjuder personlig utveckling, en stimulerande arbetsplats och gott kamratskap!

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast, enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-25
Ange följande referens när du ansöker: A278552
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Patrik Jansson, 031-732 10 00
Marika Cederblad, 031-732 1452

Facklig kontakt
Christer Lundberg, 031-732 10 12

Företag
Göteborgs stad, Göteborgs Spårvägar AB

Adress
Göteborgs stad, Göteborgs Spårvägar AB
Box 424
40126 GÖTEBORG

Jobbnummer
1269403

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, Göteborgs Spårvägar AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, Göteborgs Spårvägar AB: