Administrativ samordnare inom HR

Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2023-05-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ samordnare inom HR" (publicerad 2023-12-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi vid Sahlgrenska akademin bedrivs omfattande forskning och undervisning över stora kunskapsområden - från molekyl till människa. Verksamheten utgörs av fem sektioner; farmakologi, fysiologi, hälsa och rehabilitering, klinisk neurovetenskap samt psykiatri och neurokemi.

Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, söker nu en administrativ samordnare inom HR, med placering vid Sektionen för fysiologi.

Vi kan vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi erbjuda en stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till kompetensutveckling. Som anställd vid Göteborgs universitet erbjuds du flera förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag. Se https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss för mer information om förmåner som erbjuds för anställda vid Göteborgs universitet. Vid institutionen anordnar vi också regelbundna sociala och trivselskapande aktiviteter för våra medarbetare.

Publiceringsdatum
2023-05-25

Dina arbetsuppgifter
Denna anställning vänder sig till dig som trivs med att arbeta med varierade arbetsuppgifter i en dynamisk miljö. Som administrativ samordnare vid Sektionen för fysiologi vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi kommer du att ha det övergripande ansvaret för de personadministrativa frågorna. Du kommer fungera som ett chefsstöd för sektionsledningen inom personalområdet i frågor rörande exempelvis arbetsrätt och rekrytering.

Bland arbetsuppgifterna ingår handläggning och uppföljning av anställningsärenden, semester och ledigheter, lönekonteringar samt att vara ett stöd till medarbetare i anställningsrelaterade frågor inom sektionen. I arbetsuppgifterna ingår också handläggning av sektionens stipendier. Vissa enklare administrativa uppgifter förekommer såsom hantering av nycklar och lokalbehörighet.

Tillsammans med sektionens ekonom utgör ni sektionens samlade ledningsstöd. Du utför arbetet självständigt och i nära samverkan med institutionens centrala HR-funktion och biträdande administrativ chef.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning med PA/HR-inriktning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande är erfarenhet av liknande administrativt arbete och då gärna inom universitet eller högskola. Anställningen ställer höga krav på god datorvana och goda kunskaper i Excel och Word. Det är meriterande om du har arbetat i personalsystemet Primula.

Som person är du serviceinriktad och flexibel, samt van vid att arbeta självständigt såväl som i olika samarbetsformer. Du är självgående, effektiv, strukturerad och noggrann. Du har en god förmåga att planera ditt arbete och prioritera, samt du kan hantera många olika uppgifter. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och personlig lämplighet.

Anställning

Anställningen är en tillsvidareanställning, 100% av heltid, med placering tills vidare vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi. Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Tillsättningsförfarande

Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal.

Kontaktuppgifter för anställningen

Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta biträdande administrativ chef Erik Falk, tfn: 031-786 3439, e-post: erik.falk@neuro.gu.se

Ansökningshandlingar skickas inte till kontaktpersonen.

Fackliga organisationer

Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande

Så ansöker du
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att registrera din ansökan elektroniskt via hemsidan: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/lediga-anstallningar

Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2023-06-15

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153), http://www.gu.se/

Arbetsplats
Göteborgs universitet

Jobbnummer
7819523

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: