Administrativ samordnare Enheten daglig verksamhet/FIA

Gävle kommun, Förebyggande och kompetens / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Förebyggande och kompetens i Gävle

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Publiceringsdatum
2023-01-20

Arbetsuppgifter
Har du erfarenhet av arbete inom målgruppen LSS och är du en noggrann och strukturerad person som gillar samordning? Är du även duktig inom ekonomi, IT, administration, fakturafrågor, kund och brukarärenden? Vad kul! Då kan just du vara den administrativa samordnare vi söker! Här får du ett spännande uppdrag i en verksamhet som fokuserar på samverkan mellan flera aktörer. Tillsammans gör vi Gävle värdefullt.

Hos oss arbetar du med en mångfald av olika arbetsuppgifter, du kommer bland annat arbeta med fakturahantering och viss bokföring men även fungera som support med IT inom EDV. Du kommer vara EDV:s GDPR-samordnare och uppdatera vår hemsida med värdefull och informativ information.

I dina arbetsuppgifter ingår det att uppdatera våra rutiner gällande ekonomi, lokaler, fordon och försäkringar samt samordna och ha kontroll på beställningar av inköp. Du kommer vara behjälplig vid beställningar av behörigheter, telefoner, dator och dess tillbehör. Upprätta listor med befintliga teknikresurser och uppdatera dessa och ta emot och återlämna datorer för utbyte.

Du kommer ansvara för underlagen om brukarnas närvaro samt beställa deras resor till och från oss. Du kommer arbeta med fakturering av kundfakturor och leverantörsfakturor samt bokföring.

I din roll ingår det att arbeta med systematiskt kvalitetsarbete där du ansvarar för vårt utvärderings/ kvalitetförbättringssystem och sammanställa kvalitetsuppföljningar från kund och brukare. Du kommer arbeta med praktikplanering och vara kontaktperson till skolor och andra.

Du kommer att samverka mot nio enhetschefer, fem chefer från EDV, tre chefer från Socialtjänsten och en chef från Förebyggande enheten. Du kommer vara ett stöd i att dokumentera till chefer inom verksamhetsplanering, arbetsmiljöarbete samt systematiskt följa upp områdets kompetensförsörjningsplan.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning minst 120 hp och som har erfarenhet av administrativt arbete. För att lyckas i rollen ska du ha erfarenhet av målgruppen LSS ha erfarenhet av att samordna processer och tidigare arbetat med systematiskt kvalitetsarbete. Du ska ha god datakunskap och kunna formulera dig bra i det svenska språket i tal, skrift och ha erfarenhet av att göra inköp.

För att lyckas i rollen som administrativ samordnare ska du kunna skriva tydligt, klart och välstrukturerat samt har förmågan att anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen. Du har förmågan att hitta alternativa lösningar på uppkomna problem och är bra på att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Du är en person som tar egna initiativ, är modig och har förmågan att skilja på sak och person. Du har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C117225".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Arbetsplats
Gävle kommun, Förebyggande och kompetens

Kontakt
Enhetschef
Marju Sjöberg
marju.sjoberg@gavle.se
026-179060

Jobbnummer
7362284

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Förebyggande och kompetens

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Förebyggande och kompetens: