Administrativ samordnare

Strängnäs kommun, Personlig assistans 1 / Administratörsjobb / Strängnäs
2015-09-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ samordnare" (publicerad 2015-09-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Personlig assistans 1 i Strängnäs

Strängnäs kommun utvecklar individen, verksamheten och samhället! Våra 2 200 medarbetare verkar i en dynamisk organisation som gärna prövar nya vägar för att nå sina mål.
Kommunens ca 34 000 invånare bor i attraktiva tätorter som Strängnäs, Mariefred, Åkers Styckebruk och Stallarholmen, eller i mindre orter med landsbygdskaraktär. Till Stockholm och Västerås tar du dig på mindre än en timme; Enköping och Eskilstuna når du inom 30 minuter.

Socialkontoret i Strängnäs kommun ansvarar för att erbjuda alla kommuninvånare stöd och omsorg i olika livssituationer. I kommunen finns ett brett utbud av stöd, omsorg och service.

Personlig assistans är till för personer med funktionsnedsättning som bor i eget ordinärt boende och har behov av omfattande stöd för att klara de grundläggande behoven. Stödet erhålls genom att en personlig assistent finns som stöd i den funktionsnedsattes hem.

Publiceringsdatum
2015-09-21

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som administrativ samordnare till verksamheten Personlig assistans innebär planering och fördelning av det dagliga arbetet utifrån uppdrag från ansvarig enhetschef.

Du kommer bland annat att arbeta med schemaläggning samt rapportering i lönerapporteringssystemet Medvind och hantering av systemet Tidsvar.
Du kommer även att vara del i bemanningen och organisera logistiken av personal inom enheten. Arbetet kräver samarbete, lyhördhet och flexibilitet.
Du kommer att ingå i ett arbetslag med 7 andra administrativa samordnare.

Kvalifikationer
Utbildningsbakgrund
Du har genomförd gymnasiekompetens med inriktning mot social omsorg och gärna utbildning inom administration.

Erfarenheter
Du har mycket god datakunskap och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med liknande arbetsuppgifter.

Du har ett strukturerat arbetssätt med god logistik- och planeringsförmåga, samt ett ekonomiskt tänkande. Vidare har du förmåga att skapa goda relationer och arbeta utifrån vår värdegrund.
Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid med förekommande helger 1 tv anställning 100% 1 st vikariat 100% (3 månader med eventuell möjlighet till förlängning) Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast efter överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-05
Ange följande referens när du ansöker: 286/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marika Gahnström, enhetschef 0152 29 235
Ylva Lundkvist, Enhetschef 0152 29786
Lina Svensson, personalvetare 0152 291 64

Facklig kontakt
Kommunal 010-4428761

Företag
Strängnäs kommun, Personlig assistans 1

Adress
Strängnäs kommun, Personlig assistans 1
Nygatan 10
64580 Strängnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 Strängnäs

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2440619

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Personlig assistans 1

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Personlig assistans 1: