Administrativ samordnare

Ekerö kommun / Administratörsjobb / Ekerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ekerö, Botkyrka, Salem, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekerö kommun i Ekerö, Stockholm eller i hela Sverige

EKERÖ KOMMUN är en växande småstad 1 mil från Stockholms innerstad. I en nära framtid, och när "Förbifart Stockholm" är klar, kommer Ekerö att vara länets mest attraktiva kommun att bo och verka i. Utöver lugnet, naturen och närheten till stadspulsen så erbjuder Ekerö en professionell kommunal organisation med korta beslutsvägar och en stark drivkraft att "ständigt göra allt lite bättre". Vill du jobba i småstaden intill storstaden? Ta chansen att bli en del av Ekerös spännande utveckling!

ENHETEN KVALITET OCH ADMINISTRATION är en stabsfunktion inom barn- och utbildningsförvaltningen och arbetar stödjande gentemot förvaltningens olika verksamhetsområden (Förskola, Skola, Resursteam, Matproduktion, Centrum för nyanlända samt Centrum för vuxenutbildning och arbete). Stabsfunktionen håller ihop nämndprocessen och gör underlag till barn- och utbildningsnämnden. Enheten leder och deltar i olika utvecklingsprojekt, genomför utredningar och utvärderingar, driver kvalitetsarbete samt handlägger och administrerar ärenden. Enheten har många medborgarkontakter samt kontakter med olika förskolor/skolor och huvudmän.

Länk till Ekerö kommuns hemsida

Publiceringsdatum
2018-11-26

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består i att vara ett samordnade administrativt stöd till Barn- och utbildningsförvaltningens stabsfunktion, att driva ekonomiska frågor och hantera uppgifter i organisationen samt kunna ge handledning och support till förvaltningens administratörer och intendenter i administrativa och ekonomiska frågor.

Du genomför samordnande insatser inom förvaltningens administrativa och ekonomiska verksamhet samt medverkar att skapa och förmedla administrativa och ekonomiska riktlinjer för övriga administratörer inom förvaltningen. I arbetet ingår administrativ hantering av elever som går i grundskoleverksamhet i egen regi, fristående eller interkommunal, kontakt med skolor/huvudmän samt volymrapportering. I tjänsten ingår också ett administrativt ansvar att hantera förekommande dagliga arbetsuppgifter. Du kommer att ha medborgarkontakt samt kontakter med olika förskolor/skolor och huvudmän.

I rollen som administrativ samordnare ingår du i ett team som idag består av sju personer och rapporterar till stabschef.

Förvaltningen befinner sig i ett spännande utvecklingsskede och du kommer att vara en nyckelperson i ett pågående arbete att tillsammans med övriga staben att öka det ekonomiska och administrativa stödet till organisationen. För rätt person finns goda möjligheter till ett spännande och utvecklande arbete inom förvaltningen.

Kvalifikationer
Du har eftergymnasial relevant utbildning. Du har flera års arbetslivserfarenhet där du jobbat med samordnande och administrativa uppgifter och väldigt god samarbetsförmåga. Goda Excelkunskaper är ett krav liksom vana att arbeta i olika verksamhetssystem.

Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande och särskilt erfarenhet från förskole- och skolorganisation. Det är också meriterande om du arbetat i verksamhetssystemet Extens.

Som person ser vi att du är ansvarstagande och trivs med att självständigt driva arbetet framåt samtidigt som du har lätt för att skapa ett gott samarbete och vara lyhörd. Det är av stor vikt att du ser lösningar istället för hinder. Du har förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt sätt och är förtroendeingivande. Du har känsla för detaljer samtidigt som du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Vidare planerar och genomför du ditt arbete på ett organiserat och självständigt sätt och du sätter upp och håller tidsramar. Du är noggrann och en uppmärksam problemlösare som arbetar bra med andra. Du bör ha en god systemförståelse och erfarenhet av att arbeta i större ekonomisystem.

Vi behöver dig med ett professionellt ekonomiskt och administrativt perspektiv som, tillsammans med oss, vill driva, utveckla och förbättra verksamheten. Det är viktigt att du är beredd på och intresserad av att samarbeta över förvaltningsgränserna.

Vi lägger stor vikt vid ovan beskrivna förmågor.



Övrig information
Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer.

Vi erbjuder friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och har rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Ekerö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Ekerö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Maria Svensson, Chef enheten kvalitet och administration 08-1245100
Vision Direkt, Fackförbund 0771 44 00 00

Företag
Ekerö kommun

Adress
Ekerö kommun
Box 205
17823 Ekerö

Kontorsadress
Box 205

Jobbnummer
4482691

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekerö kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekerö kommun: