Administrativ samordnare

Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
2018-07-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ samordnare" (publicerad 2023-12-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill ge ett kvalificerat administrativt stöd till vår ledning och chefer. Vill du vara med och göra vardagen enklare för Örebroarna?

Publiceringsdatum
2018-07-03

Om tjänsten
Arbetet innebär att stötta chefer i deras uppdrag inom personal- och arbetsmiljöområdet. Du kommer att planera, samordna, utveckla och utföra förvaltningsgemensamma uppdrag inom dessa områden. Du kommer att arbeta på uppdrag av förvaltningsledningen och i nära samarbete med förvaltningschefen.

I uppdraget ingår att vara ett stöd till förvaltningens chefer i att utveckla och implementera det systematiska arbetsmiljöarbetet. Du kommer att arbeta ihop tätt ihop med förvaltningens årsprocessledare och kvalitetsledare och ingår i en grupp av flera administratörer med olika ansvarsområden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• ge ett kvalificerat administrativt stöd till chef/verksamhet
• planera, samordna, utveckla och utföra uppdrag inom i första hand personal- och arbetsmiljöområdet
• arbeta självständigt och leda och samordna uppdrag och projekt
• bistå med underlag till verksamhetsplaner, budget, delårsrapporter och övriga verksamhetsuppföljningar
• utveckla, säkerställa och förankra rutiner, processer och dokumentation på uppdrag av
förvaltningsledningen
• stöd till förvaltningens chefer i det systematiska arbetsmiljöarbetet
• sekreterare i förvaltningens samverkansgrupp tillika skyddskommitté

Kompetenser
• högskole-/universitetsexamen som arbetsgivaren bedömer lämplig
• erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
• goda kunskaper inom Officepaketet

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande
• arbete i kommunal verksamhet
• kvalitetsarbete
• utredningsarbete
• arbete med arbetsrätt och personalfrågor
• arbete med systematiskt arbetsmiljöarbete, ev. brandskydd, säkerhetsfrågor

Omfattning och tillträde
Tillsvidareanställning 100%
Tillträde: 1 september 2018.
Antal tjänster: 1.

Om arbetsplatsen
Du kommer att tillhöra Staben som är förvaltningens specialist- och stödfunktion för planering, utredning och projektledning. I dag är vi tretton personer med olika ansvarsområden och uppdrag inom administration, projektledning, GIS, miljö, kvalitet samt teknik- och miljöpedagogik.

Som medarbetare inom Tekniska förvaltningens stab bidrar du till att göra vardagen enklare för örebroarna. Vi inom staben ska vara en kompetent resurs som inspirerar och stödjer resten av förvaltningen i arbetet med parker och gator, avfallshantering, vatten och avlopp samt kommunens fordon. Vi gör det i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. Hos oss får du en chans att utveckla både dig själv och kommunen. Du uppmuntras att utveckla lösningar som förnyar och överraskar positivt. Är du rätt person att anta utmaningen?

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 31 juli 2018.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Sökord: samordnare, administratör, chefsstöd

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Conny Ersarp, Enhetschef 019-21 17 40
Vision, Expedition, Facklig representant 019 - 21 11 93
SACO Expedition, 019-21 30 96

Företag
Örebro Kommun

Adress
Örebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro

Kontorsadress
Box 30060

Jobbnummer
4234934

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: