Administrativ samordnare

Botkyrka kommun, Förvaltningskontoret / Administratörsjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Förvaltningskontoret i Botkyrka

Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med nära 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Publiceringsdatum
2016-10-04

Arbetsuppgifter
Du kommer som administrativ samordnare att ha ett kombinerat uppdrag:
• Som nämndsekreterare samordnar och koordinerar du arbetsmarknads- och vuxenutbildningsnämndens ärenden och administration. Det innebär bland annat att planera och delta på möten, skriva protokoll samt att hålla i processen att färdigställa tjänsteärenden till nämnden. Förvaltningen och politiker bereder ärenden till nämnden och du är med och håller ordning och reda på alla kommande ärenden samt dokumentprocessen.
• Som administrativ samordnare ger du ett starkt administrativt och samordnande stöd till förvaltningens ledning och förvaltningskontor. Du ansvarar för att skapa effektiva administrativa processer, samordna och utveckla förvaltningens internkontroll, skriva officiella protokoll, organisera möten, arbeta med olika typer av dokumentation, vara förvaltningens personuppgiftsombud m.m.
• Som förvaltningens registrator med ansvar för posthantering, e-mailhantering och vårt dokumenthanteringssystem.

Kvalifikationer
Du har en mycket god förmåga att samarbeta, kommunicera, skriva samt att skapa och underhålla rutiner i t.ex. förvaltningens administrativa processer.
Du är en mycket erfaren användare av officepaketet och administrativa system samt skicklig på att skapa struktur och arbetssätt och få med dig medarbetare i den.
Du tycker det är viktigt och kul att ge ett starkt administrativt stöd på bästa sätt!

Du har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och har bästa referenser på att du arbetar strukturerat och ordningsamt.

Det är önskvärt med erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation och du kommer att ha stor nytta av en vetgirig inställning till hur en sådan arbetar både vad gäller dokumenthantering och arbetsgång.
Har du någon erfarenhet av arbete som nämndsekreterare eller registrator är det ett starkt plus.

Du har en gymnasieexamen, gärna med någon påbyggnad inom t.ex. administration, förvaltning eller processtyrning. Du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Vi strävar efter mångfald där våra medarbetares bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. Därför välkomnar vi sökande oberoende av kön, funktionsnedsättning, etnicitet och sexuell läggning.

Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringsperioden.

Arbetsplatsen är belägen ett par minuters promenad från pendeltågstation Tumba.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde omgående enl överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-16
Ange följande referens när du ansöker: A611535
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Regina Jalvemyr, Administrativ chef regina.jalvemyr@botkyrka.se

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via växeln 08-530 610 00

Företag
Botkyrka kommun, Förvaltningskontoret

Adress
Botkyrka kommun, Förvaltningskontoret
Munkhättevägen 45
14785 TUMBA

Kontorsadress
14785 Tumba

Jobbnummer
3083843

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Förvaltningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Förvaltningskontoret: