Administrativ koordinator till institutionen för laboratoriemedi

Lunds universitet, Medicinska fakulteten, Inst för laboratorieme / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lunds universitet, Medicinska fakulteten, Inst för laboratorieme i Lund

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 44 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.

Medicinska fakulteten är ett verksamhetsområde inom Lunds universitet, med ansvar för utbildning och forskning inom medicin, vård och hälsa. Utbildningen sker i nära samverkan med sjukvården och är väl förankrad i fakultetens starka forskningstradition. Fakultetens forskning spänner över ett brett fält inom experimentell grundforskning, patientnära klinisk forskning och hälsovetenskaplig forskning. Medicinska fakulteten, med drygt 1800 anställda och 2700 studenter i Lund, Malmö och Helsingborg, är en kunskapsintensiv mötesplats för studenter, lärare och forskare från hela världen.

Institutionen för laboratoriemedicin (ILM) är en av sex institutioner vid Medicinska fakulteten. Vi bedriver ledande forskning inom det laboratoriemedicinska fältet med fokus på hur sjukdomar uppkommer och hur vi kan förbättra patienters diagnostik och behandling. Några av våra starkaste områden med forskning i världsklass, handlar om cancer-, genetik- och blodforskning.



Om institutionen för laboratoriemedicins kansli (ILM)

Institutionen består av cirka 300 anställda och en omsättning i intäkter på cirka 366 miljoner, varav merparten i externa anslag.

Läs mer om den forskning som bedrivs vid institutionen på https://portal.research.lu.se/portal/sv/organisations-units/department-of-laboratory-medicine(98a8f726-32a4-4eab-b6d7-9abbed50dfc2).html. Vårt kansli består av 13 medarbetare varav en administrativ koordinator, en kommunikatör, två personalsamordnare, en personaladministratör, fem ekonomer och två ekonomiadministratörer som alla leds av en administrativ chef. Kansliets främsta arbetsuppgift är att stödja verksamheten, ett stöd som består av att bistå och rådge i diverse ärenden. Detta görs med utgångsläge som grundar sig i god kännedom om de lagar och regler som gäller för organisationen och det behov som verksamheten har.

Inom kansliet vid ILM värnar vi om en god arbetsmiljö där alla är lika värda. För oss är både den fysiska samt den sociala och organisatoriska arbetsmiljön viktig. Vi arbetar för att förebygga ohälsa och olycksfall och har nolltolerans mot kränkande särbehandling, för oss är det viktigt att du känner dig trygg på din arbetsplats. Vi följer de regler och riktlinjer som LU satt upp, dessa kan du läsa mer om https://www.medarbetarwebben.lu.se/anstallning/arbetsmiljo-och-halsa.

Vi söker nu en administrativ koordinator till vårt härliga kansli. Anställningen är en tillsvidaretjänst på heltid. Provanställning på 6 månader kan komma att tillämpas. Önskat startdatum är den 15 november 2021, eller snarast möjligt enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2021-10-25

Dina arbetsuppgifter
Som vår administrativa koordinator kommer du ingå i vårt härliga kansli. Du kommer vara vår spindel-i-nätet och du kommer huvudsakligen att arbeta med:

- Forskarutbildning (ex registrera aktivitet och försörjning i Ladok, hantera disputationer inklusive bokning av resa och hotell samt hantera arvode för opponent)
- Utbetalning av arvoden
- Uppdragsutbildning (ex hantera kurs i LU's lärarplattform Canvas)
- Stöd till prefekt, ledning, institutionsstyrelse, valberedning (ex kalla till möten, protokollföra, boka in möten, hantera underskrifter)
- Registrator (ex hantera diarieföring, arkivering, utlämning av allmän handling)
- Katalogadministratör i Lucat (ex hantera institutionens behörigheter)
- Generell administration för kansliet (ex inköp, boka lokal, posthantering)
- Reseräkningar (granska och registrera vid behov)

Ytterligare arbetsuppgifter gällande generell administrationen, HR-administration och ekonomi-administration kan förekomma/tillkomma.

Kvalifikationer
För tjänsten krävs:

- Universitets- och/eller högskoleutbildning, eller motsvarande som bedöms vara likvärdig, inom relevant område för tjänsten
- Mycket god administrativ förmåga och erfarenhet av arbete med kvalificerat administrativt arbete
- Goda kunskaper, både muntligt och skriftligt, på svenska och engelska
- En digital mognad med en vana och intresse för att arbeta i datasystem för att snabbt kunna sätta dig in i våra verktyg

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Arbetsuppgifterna kommer att utföras i mycket nära samarbete med övriga medlemmar i och utanför kansliet, därför är mycket god samarbetsförmåga ett krav. Det är viktigt att du är personen som knyter kontakter på arbetet och tar ansvar för samarbeten på din arbetsplats samt att du egnagerar dig i dina åtaganden. Tjänsten kräver också att du har en god kommunikationsförmåga eftersom institutionen har en internationell miljö. För att kunna hantera arbetsuppgifterna på ett kvalificerat arbetssätt krävs att du är personen som tar ansvar för dina ärenden genom att se till att dessa på ett korrekt och effektivt sätt fullföljs från start till slut. Vidare krävs att du är strukturerad och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter.

Meriterande för tjänsten är:

- Du har erfarenhet av administrativt arbete inom universitet- och högskolesektorn eller annan offentlig sektor
- Du har tidigare erfarenhet från LU's system: Primula, Lucat, W3D3, Proceedo, Canvas, Epic

Vi ser gärna att personen som ser möjligheter och lösningar när hinder uppstår och att har ett förebyggande och positivt förhållningssätt. Önskvärt för tjänsten är att du är noggrann och samvetsgrann, men samtidigt pragmatisk inför unika situationer som uppstår. Eftersom du kommer jobba tillsammans med vårt kansli och verksamhetens medarbetare är det viktigt att du är en person som kan se till andra människors perspektiv och värdesätta de mjuka värdena.

Instruktioner för ansökan

Ansökan ska innehålla ett personligt brev där du beskriver hur du uppfyller eftersökta kvalifikationer, ett CV samt examensbevis.

Övrig information
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: 2021-11-15, eller snarast enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lunds universitet, Medicinska fakulteten, Inst för laboratorieme

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "PA2021/3347".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lunds Universitet (org.nr 202100-3211)

Arbetsplats
Lunds universitet, Medicinska fakulteten, Inst för laboratoriemedicin

Kontakt
Emelie Falck, personalsamordnare
046-2220000

Jobbnummer
6065088

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lunds universitet, Medicinska fakulteten, Inst för laboratorieme

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lunds universitet, Medicinska fakulteten, Inst för laboratorieme: