Administrativ koordinator, Planerings- och ekonomiavdelningen

Landstinget i Värmland, Landstingets kansli / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget i Värmland, Landstingets kansli i Karlstad, Arvika, Torsby eller i hela Sverige

Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 7400 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare.

Planerings- och ekonomiavdelningen verkar för Värmlands invånare genom att vara ett kompetent strategiskt och operativt lednings- och verksamhetsstöd för att nå ett effektivt resursutnyttjande.

Avdelningen ansvarar för att tillgodose landstingsledningens och verksamheternas behov av planering, styrning, uppföljning och analyser. Avdelningen ansvarar även för landstingets ekonomiska administration, redovisning och finansförvaltning.


Publiceringsdatum
2017-08-30

Arbetsuppgifter
Staben har tre enheter som på olika sätt genomför avdelningens uppdrag. Avdelningen leds av en avdelningschef och enheterna leds av enhetschefer. För de avdelningens processer finns utsedda funktionsansvariga som leder arbetet.

Ditt uppdrag är:
• att för avdelningens ledningsgrupp samt ekonomichef utföra sekreteraruppgifter.
• att hantera/administrera (skriva och redigera) tjänsteskrivelser, ärendebeskrivningar m.m. genom hela ärende-hanteringsprocessen.
• att utföra självständigt skrivarbete samt vara behjälplig att skapa bildspel till olika föredragningar.
• att administrera, utveckla och publicera skrivningar på ekonomistabens webbsidor.
• att fungera som en sammanhållande länk inom staben samt till andra verksamheter och staber i landstinget.

Placeringsort Karlstad


Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning från lägst gymnasienivå. Högskole- eller universitetsutbildning eller andra dokumenterade kunskaper med inriktning mot ekonomi, samhällskunskap, kommunikation eller motsvarande är meriterande.

Även erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.

Du är van att arbeta självständigt, är flexibel och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetet kräver att du är en god organisatör, har god kommunikativ förmåga och att du kan uttrycka dig väl i svenskt tal och skrift. Du ska ha goda kunskaper i hela Officepaketet samt god datorvana. Du är intresserad av att jobba med webbfrågor.

Erfarenhet och färdigheter från skrivande arbete är ett krav.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet där god samarbetsförmåga och initiativförmåga värdesätts. Som person är du strukturerad, serviceinriktad, flexibel, prestigelös, har en problemlösande attityd och har lätt för att skapa kontakter.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-11
Ange följande referens när du ansöker: Dnr CSK/173547
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Curt Monfeldt, enhetschef 054-61 40 42
Veronica Hedlund Lundgren, ekonomichef 054-61 41 38

Företag
Landstinget i Värmland, Landstingets kansli

Adress
Landstinget i Värmland, Landstingets kansli
Landstinget i Värmland
65182 Karlstad

Kontorsadress
65182 Karlstad

Jobbnummer
3669512

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget i Värmland, Landstingets kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget i Värmland, Landstingets kansli: