Administrativ koordinator, planerings- och ekonomiavdelningen

Region Värmland, Ekonomistaben / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Värmland, Ekonomistaben i Karlstad

Region Värmland ansvarar för hälso- och sjukvård inklusive tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik i Värmland.
Tillsammans är vi nästan 8 000 medarbetare som arbetar för att du som bor och verkar här ska må så bra som möjligt, ha goda möjligheter till en god hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kulturaktiviteter, kollektivtrafik och infrastruktur. Och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig.

Välkommen till Region Värmland och till planerings- och ekonomiavdelningen. Vi är en av fem avdelningar i regionledningskontoret och ansvarar för att tillgodose landstingsledningens och verksamheternas behov av planering, styrning, uppföljning och analyser.

Tjänsten är placerad på planerings- och uppföljningsenheten som bland annat ansvarar för förvaltning och utveckling av planerings- och uppföljningsprocessen. Enheten stödjer verksamhet och ledning inom planering, uppföljning och analys samt arbetar med framtagande av delårsrapport och årsredovisning.

Vi söker en kollega som vill jobba tillsammans med oss i en trivsam och hälsofrämjande arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter under tiden som vår nuvarande administrativa koordinator är föräldraledig.


Publiceringsdatum
2019-06-11

Arbetsuppgifter
Som administrativa koordinator är du en central person i avdelningen som hjälper till och stöttar i delar av våra processer. Både vad gäller underlag i den politiska beslutsprocessen och annat självständigt skrivarbete. Arbetsuppgifterna innefattar också att samordna avdelningens planering och uppföljning, inköp, bokning av möten och resor, mötesadministration och dokumentation, samt andra sedvanliga administrativa uppgifter.
Placeringsort Karlstad.


Kvalifikationer
Du har relevant akademisk utbildning, till exempel med inriktning mot HR, offentlig förvaltning, ekonomi, kommunikation eller motsvarande som arbetsgivaren finner likvärdig.
Du är van att arbeta självständigt, är flexibel och en god organisatör. Du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i svenskt tal och skrift. Goda kunskaper i Word, Powerpoint och Office 365 är ett krav och kunskaper i Excel är önskvärt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet där god samarbetsförmåga och initiativförmåga värdesätts. Erfarenhet och färdigheter från skrivande arbete är ett krav och erfarenhet av administrativt arbete i politiska beslutsprocesser är meriterande.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse, upphör: Vikariat 2019-08-12 till och med 2020-05-15 med eventuell möjlighet till förlängning.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-25
Ange följande referens när du ansöker: Dnr RS/191557
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Gustavsson, enhetschef 054-61 42 75
Helena Olsson, biträdande avdelningschef 054-61 43 66

Företag
Region Värmland, Ekonomistaben

Adress
Region Värmland, Ekonomistaben
Landstinget i Värmland
65182 Karlstad

Kontorsadress
65182 Karlstad

Jobbnummer
4829771

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Värmland, Ekonomistaben

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Värmland, Ekonomistaben: