Administrativ koordinator, Planerings- och ekonomiavdelningen
Landstinget i Värmland, Landstingets kansli / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget i Värmland, Landstingets kansli i Karlstad,
Arvika,
Torsby eller i
hela Sverige Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 7400 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare.
Planerings- och ekonomiavdelningen verkar för Värmlands invånare genom att vara ett kompetent strategiskt och operativt lednings- och verksamhetsstöd för att nå ett effektivt resursutnyttjande.
Avdelningen ansvarar för att tillgodose landstingsledningens och verksamheternas behov av planering, styrning, uppföljning och analyser. Avdelningen ansvarar även för landstingets ekonomiska administration, redovisning och finansförvaltning.
Publiceringsdatum2017-08-30ArbetsuppgifterStaben har tre enheter som på olika sätt genomför avdelningens uppdrag. Avdelningen leds av en avdelningschef och enheterna leds av enhetschefer. För de avdelningens processer finns utsedda funktionsansvariga som leder arbetet.
Ditt uppdrag är:
• att för avdelningens ledningsgrupp samt ekonomichef utföra sekreteraruppgifter.
• att hantera/administrera (skriva och redigera) tjänsteskrivelser, ärendebeskrivningar m.m. genom hela ärende-hanteringsprocessen.
• att utföra självständigt skrivarbete samt vara behjälplig att skapa bildspel till olika föredragningar.
• att administrera, utveckla och publicera skrivningar på ekonomistabens webbsidor.
• att fungera som en sammanhållande länk inom staben samt till andra verksamheter och staber i landstinget.
Placeringsort Karlstad
KvalifikationerVi söker dig som har relevant utbildning från lägst gymnasienivå. Högskole- eller universitetsutbildning eller andra dokumenterade kunskaper med inriktning mot ekonomi, samhällskunskap, kommunikation eller motsvarande är meriterande.
Även erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.
Du är van att arbeta självständigt, är flexibel och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetet kräver att du är en god organisatör, har god kommunikativ förmåga och att du kan uttrycka dig väl i svenskt tal och skrift. Du ska ha goda kunskaper i hela Officepaketet samt god datorvana. Du är intresserad av att jobba med webbfrågor.
Erfarenhet och färdigheter från skrivande arbete är ett krav.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet där god samarbetsförmåga och initiativförmåga värdesätts. Som person är du strukturerad, serviceinriktad, flexibel, prestigelös, har en problemlösande attityd och har lätt för att skapa kontakter.
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-11
Ange följande referens när du ansöker: Dnr CSK/173547
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCurt Monfeldt, enhetschef 054-61 40 42
Veronica Hedlund Lundgren, ekonomichef 054-61 41 38
FöretagLandstinget i Värmland, Landstingets kansli
AdressLandstinget i Värmland, Landstingets kansli
Landstinget i Värmland
65182 Karlstad
Kontorsadress65182 Karlstad
Jobbnummer 3669512
Observera att sista ansökningsdag har passerat.